جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: باتوجه به کاهش نرخ باروری ،زنگ خطر پیری جمعیت در این شهرستان به صدا درآمده است.

به گزارش دیارجنوب " عصمت حیدری " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۷۰درصد جمعیت استان بوشهر در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند که با توجه به پایین بودن نرخ باروری کلی ۱.۵ درصد در شهرستان گناوه ، باید متوجه زنگ خطری که به صدا درآمده باشیم.

وی افزود: هرگاه در جامعه‌ای حداقل ۷۰ درصد از جمعیت در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال (سنین فعالیت و کار) باشند، به‌اصطلاح آن جامعه در فرصت پنجره جمعیت تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های متولی با شبکه بهداشت و درمان در راستای ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت:عدم توجه به جمعیت جوان و عبور از پنجره جمعیت امکان مدیریت و ترمیم ساختارهای جمعیتی و تحقق رشد و توسعه پایدار را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حیدری بیان کرد: فرزند آوری نیازمند فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری در جامعه است، اکنون در زمینه ارزش‌گذاری برای داشتن فرزند در حد مطلوب کار نشده است.

وی یادآور شد: هم اینک بدلیل بالا رفتن سن ازدواج و بچه‌دار شدن جوانان ، فاصله بین تولد فرزندان خانواده‌ها زیاد است و گاه افراد از سن باروری خارج می‌شوند و داشتن فرزند برایشان ارزش و اولویت نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نیروی جوان جوامع یک بحران همه‌گیر جهانی است و حالا این معضل در شهرستان گناوه نیز یک هشدار جدی است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group