پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

نشست خبری بانوان مدیر دشتستان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن با حضور مشاور امور بانوان فرمانداری و روسای ادارات محیط‌زیست، بهداشت و درمان و میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، مصطفی بارگاهی در نشست خبری بانوان مدیر دستگاه‌های اجرایی دشتستان به مناسبت هفته زن با اشاره به تعداد 25 بانوی مدیر در سطح شهرستان دشتستان گفت: 6 بانوی مدیر ادارات در سطح شهرستان داریم که درمجموع در کل شهرستان 25 بانوی مدیر وجود دارند.
وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم تعداد بانوان مدیر دستگاه‌های اجرایی بیشتر شده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان در تشریح برنامه‌های هفته زن در دشتستان ابراز داشت: جشنواره بومی محلی در بخش ارم و ازدواج آسان در آبپخش ازجمله برنامه‌های شاخص این ایام است.
مشاور امور بانوان فرمانداری دشتستان ضمن تبریک هفته زن اظهار داشت: برنامه‌های متنوع و مختلفی در این هفته در حال برگزاری است که نسبت به سال قبل باکیفیت بهتری برگزارشده است.

nashast bano modir dshtsn 1

وی از برگزاری 15 برنامه شاخص هفته زن در دشتستان خبر داد و اضافه کرد: برگزاری ایستگاه صلواتی، بازدید از بیمارستان، برگزاری جشنواره بومی محلی در بخش ارم و نشست بانوان فعال بخش بوشکان ازجمله برنامه‌های این هفته است.
صدیقه سعادتمند تجدید میثاق بانوان با شهدا و برگزاری کارگاه آموزشی بانوی آب را ازجمله این برنامه‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: برگزاری پیاده‌روی بانوان ادارات در جاده سلامت برازجان، مسابقات ورزشی، همایش بانوان اثرگذار فاطمی و جشن ازدواج آسان در آبپخش ازجمله برنامه‌های شاخص در این ایام است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بابیان اینکه 70 درصد کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بانوان هستند گفت: از بین 41 مدیر مرد و 29 مدیر بانوان در حوزه شبکه بهداشت و درمان و مراکز سلامت و مسئولین ستادی وجود دارد.
وی بابیان اینکه در خصوص تحرکات بدنی بانوان تلاش‌های زیادی صورت گرفته ابراز داشت: برنامه‌های ورزشی متنوعی برگزارشده که سهم بسزایی در ایجاد شادابی و نشاط و تحرک بانوان خواهد داشت.

nashast bano modir dshtsn 1

خویش دوست خواستار اجرای برنامه‌های مراقبتی دختران شد و گفت: برای داشتن فرزندان سالم باید در بحث تغذیه سالم و روحی و روانی دختران و همچنین مراقبت‌های آن‌ها برنامه‌های خوبی اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد پرستاران کشور بانوان هستند بیان داشت: باید مدیران در سطح بالاتر از بانوان و پرستاران حمایت کنند اهمیت دادن به شخصیت و حرمت زن جامعه‌ای سالم را تشکیل خواهد داد.
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان دشتستان در خصوص نقش بانوان در محیط‌زیست گفت: بانوان در آموزش زیست‌محیطی به فرزندان در منزل، تفکیک زباله و فعالیت‌های زیست‌محیطی نقش بسزایی دارند.

nashast bano modir dshtsn 1

طاهره موسوی بابیان اینکه 50 درصد انجمن‌های زیست‌محیطی دشتستان بانوان هستند گفت: در سال جاری 25 مورد پاک‌سازی طبیعت در دشتستان انجام‌شده و چهارشنبه‌های زیست‌محیطی توسط دانش آموزان برگزار می‌شود.
وی در ادامه بیان داشت: اداره محیط‌زیست دشتستان 10 نفر کارمند دارد که 4 نفر آن خانم هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای برنامه‌های متنوع در هفته زن خبر داد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در مصلی نماز جمعه ازجمله برنامه‌های این اداره در هفته زن است.
وی بابیان اینکه 260 اثر تاریخی در دشتستان شناسایی‌شده ابراز داشت: 86 اثر منقول و غیرمنقول در فهرست آثار ملی ثبت و یک اثر هم در فهرست جهانی ثبت‌شده است.
وی بابیان اینکه اداره میراث فرهنگی دشتستان توسط 2 بانو مدیریت می‌شود اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه موقت و بازارچه صنایع‌دستی، اعطا تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه با موضوع میراث فرهنگی برای اولین بار در استان، برگزاری نمایشگاه گلابتون برای اولین بار در جنوب کشور در استان بوشهر، کارگاه گوهر تراشی برای اولین بار در استان و برگزاری نمایشگاه گوهر تراشی ایام دهه فجر در اهرم ازجمله برنامه‌های میراث فرهنگی دشتستان است.
سیده خدیجه حسینی از وجود 3 دفتر خدمات هواپیمایی در دشتستان خبر داد و گفت: مدیریت دو دفتر هواپیمایی در دشتستان بانو هستند.
وی با اشاره به اینکه از 297 کارت شناسایی صنایع‌دستی صادرشده 270 کار آن مربوط به بانوان است در خصوص تسهیلات گفت: دو میلیارد و 104 میلیون تومان برای 24 پرونده مستقل و یک پرونده کارفرمایی با 400 میلیون تومان پرداخت‌شده است.
وی در خصوص تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی گفت: 18 میلیارد و 850 میلیون تومان برای 19 پرونده مشاغل خانگی پرداخت‌شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تخصیص 2 میلیارد و 400 میلیارد تومان برای فصل اول کاروانسرای مشیرالملک برازجان خبر داد و بیان داشت: برای تکمیل فصل دوم کاروانسرای دالکی یک میلیارد و 400 میلیون تومان و برای تکمیل فصل اول پل مشیر یک میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص‌یافته است.

nashast bano modir dshtsn 1
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group