جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: تاکنون ۶۱ هزار و ۵۱۰ نفر از جمعیت هدف شهرستان گناوه در طرح غربالگری دیابت و فشار خون مشارکت کرده اندکه ۹۹.۲ درصد جمعیت هدف شهرستان است.

به گزارش دیارجنوب ، عصمت حیدری عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه اظهار داشت: طرح سراسری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در شهرستان گناوه از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ دی ماه جاری ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: کل جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان گناوه در این طرح، شامل ۶۱ هزار و ۹۶۴ نفر است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت تاکنون ۶۱ هزار و ۵۱۰ نفر از جمعیت هدف شهرستان گناوه در این طرح غربالگری شده‌اند که ۹۹.۲ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت ۵۷۱ نفر بیمار جدید مبتلا به فشارخون و ۳۵۱ نفر بیمار دیابتی در شهرستان که اطلاعی از بیماری خود نداشتند پس از غربالگری شناسایی شدند که به سطوح بالاتر و مراکز درمانی ارجاع داده شدند تا تحت نظر متخصصان و درمان قرار گیرند.

حیدری با بیان اینکه وضعیت شهرستان گناوه در اجرای این طرح در استان در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: همزمان با اجرای این طرح همکاران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در نقاط مختلف به صورت ثابت و سیار از جمله در ادارات، بانک‌ها، بازار و درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، در آئین‌های و تجمع‌های برگزار شده حضور و اقدام به غربالگری کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه از همکاری فرمانداری و همه دستگاه‌ها و اداراتی که در اجرای طرح با شبکه بهداشت درمان همکاری داشتند تقدیر کرد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group