پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر از کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی و جابجایی ۵ میلیون تن کالا در این استان خبر داد و گفت: ۱۸۹ پروژه راهداری در سطح استان در دست اجراست و گردنه بهمرد در شهرستان دشتستان نیز در حال مطالعه است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم اخترشناس در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی 27 آذرماه با اشاره به اینکه وظیفه اداره راهداری نگهداری، ایمنی، تعریض و نظارت بر راه‌هاست اظهار داشت: اولویت اصلی ما ایمنی سازی و حذف نقاط حادثه‌خیز است.
وی اضافه کرد: در سال جاری در حوزه راهداری و حمل‌ونقل 189 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 20 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، نفت و سفر ریاست جمهوری در دست اجراست.
وی در خصوص پروژه باغان به سرچشمه گفت: این پروژه 15 سال پیش آغاز شد و راکد مانده بود که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در ادامه تأکید کرد: پروژه راه روستایی چریف، پیچ جاشک، محور جم به فیروزآباد، روکش آسفالت خروجی شهرستان گناوه و فاز اول نیوجرسی بوشهر برازجان، پل درودگاه و پل بزرگ سیدضیاء گناوه ازجمله پروژه‌های در حال اجراست.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در ادامه تشریح پروژه‌های استان بوشهر گفت: پروژه نیوجرسی محور جم فیروزآباد در حال اجرا است و آغاز عملیات اجرایی گردنه دیلم به عامری و بهره‌برداری از پروژه سنا به شنبه در دهه فجر انجام خواهد شد.
وی از برگزاری 36 کارگاه فرهنگ ترافیک در استان طی سال جاری خبر داد و بیان داشت: آموزش فرهنگ ایمنی و عبور و مرور به سه هزار دانش‌آموز و یک هزار و 500 کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران اهداشده است.
وی در ادامه اذعان داشت: 68 کارگاه در نواحی صنعتی و 9 هزار و 300 قطعه برچسب شبرنگ پشت موتورسیکلت نصب‌شده است.
وی در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمنی راه‌ها گفت: 5 هزار و 300 کیلومتر خط‌کشی، 11 کیلومتر نیوجرسی، خرید 20 هزار علائم جاده‌ای و اجرای 12 کیلومتر روشنایی طولی ازجمله اقدامات در این حوزه است.

nashast rahdari 1

وی با اشاره به اینکه 10 نقطه حاده خیز کد دار در استان بوشهر وجود دارد ابراز داشت: 5 نقطه آن برطرف شده و بقیه آن در حال انعقاد قرارداد است.
اخترشناس از وجود 28 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان خبر داد و بیان داشت: این مجتمع‌ها 72 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و 30 مجتمع خدمات رفاهی در حال ساخت است.
وی بابیان اینکه 97 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از راه مناسب برخوردار هستند گفت: دو هزار و 300 کیلومتر کل راه روستایی استان است و مجوز 13 شرکت حمل‌ونقل کالا گرفته‌شده است.
وی دیر و عسلویه را بیشترین نقل‌وانتقال کالا در استان عنوان کرد و تأکید کرد: 5 میلیون تن کالا در هشت‌ماهه سال جاری در استان جابجا شده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص آمار تصادفات عنوان کرد: سرعت تردد در استان نسبت به کشور 10 درصد بالاتر است و 26 درصد آمار تردد در استان افزایش‌یافته است.

nashast rahdari 1

وی تصریح کرد: در سال گذشته 197 فوتی در استان داشتیم که در سال جاری با 8 درصد کاهش 181 نفر رسیده است که 50 درصد آن مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضعیت سراهی چغادک گفت: سراهی چغادک یکی از نقاط مهم است که همواره موردبحث بوده و طرح‌هایی برای آن ارائه‌شده ولی به توافق نرسیده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص آخرین وضعیت گردنه بهمرد دشتستان گفت: مطالعات این گردنه شروع‌شده و مشکلی ازلحاظ تأمین مالی ندارد.

nashast rahdari 1nashast rahdari 1nashast rahdari 1nashast rahdari 1nashast rahdari 1nashast rahdari 1nashast rahdari 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group