شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان از خروج ۳۳ واحد فناور از این مرکز و پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات خبر داد و گفت: تاکنون در این مرکز ۴۲ ایده به محصول تجاری تبدیل‌شده و در سال جاری نیز ۵ اختراع و علائم تجاری در شهرستان ثبت‌شده است.

به گزارش دیارجنوب، حمید باشی در نشست خبری روز شنبه 11 آذرماه با اشاره به اینکه این مرکز در سال 94 مجوز گرفته است اظهار داشت: شرکت‌ها وقتی ایده‌های آن‌ها در این مرکز اجرا شد و 3 تا 5 سال کار تجاری‌سازی، بازاریابی، توسعه و ورود به بازار را انجام دادند به مرحله رشد یافتگی می‌رسند و به شهرک صنعتی و پارک فناوری منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون 33 واحد فناور از مرکز رشد پارک علم و فناوری دشتستان خارج‌شده‌اند.

رئیس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ شرکت در مرکز رشد مستقر هستند ابراز داشت: ۱۱ شرکت و هسته در حال پذیرش هستند و تعداد تعهد اشتغال مرکز رشد در سال جاری ۷۲ نفر بود که همگی انجام شد.

nashast roshd dshtn 1

وی تعداد اختراع و علائم تجاری ثبت‌شده در مرکز رشد دشتستان را ۵ مورد عنوان کرد و بیان داشت: مساحت فضای واگذارشده به شرکت‌ها ۱۱۰۰ مترمربع است که شامل فضای کارگاهی و تجاری در شهرک صنعتی است.

وی تأکید کرد: 42 ایده تبدیل به محصول شده 27 دانش فنی تجاری‌سازی شده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور در مرکز رشد گفت: از محل تبصره 16 مقدار 80 میلیارد ریال تسهیلات به 6 شرکت پرداخت‌شده است.

باشی میزان انتقال فناوری را 7/9 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک هزار و 230 میلیارد ریال مجموع دارایی‌های شرکت‌های فناور مستقر در دشتستان است.
وی 80 درصد ظرفیت مرکز رشد دشتستان را در حوزه کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به وجود ظرفیت عظیم کشاورزی در دشتستان 80 درصد در حوزه کشاورزی و 20 درصد در بقیه حوزه‌ها است.

nashast roshd dshtn 1

وی فضای استقرار، آموزش و مشاوره‌های فنی و تخصصی را ازجمله خدمات پارک علم و فناوری عنوان کرد و ابراز داشت: هفته پژوهش هرساله در آذرماه به‌منظور بیان دستاوردهای پژوهشی شرکت‌های فناور برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: در آذرماه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص مشکلات و چالش‌های مرکز رشد دشتستان خاطرنشان کرد: محدودیت فضایی، شناسایی مرکز رشد به جامعه هدف، تأمین مالی و بازاریابی ازجمله مشکلات و چالش‌های مرکز رشد دشتستان است.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group