جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

استاندار بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۹۶ هزار میلیارد ریال درآمد گمرکات استان بوشهر از محل حقوق دولتی کالاهای وارد و صادرشده کسب شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، " احمد محمدی‌زاده" روز پنجشنبه در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان بوشهر اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۳ هزار میلیارد ریال توسط گمرکات استان برای کشور از محل حقوق کالاهای وارداتی و صادراتی عایدی ایجاد شود.

وی افزود: در سال جاری صادرات ۷۲۲ میلیارد دلار محصولات تولیدی استان بوشهر در برنامه کاری داریم که ۴۰۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی، ۲۲۳ میلیون دلار محصولات صنعتی و مابقی سایر تولیدهای استان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد میگوی پرورشی کشور از مزارع بوشهر تامین می شود که نشان دهنده وجود یک قطب تولید آبزیان ملی در این استان است.

محمدی‌زاده ادامه داد: همچنین ۲۰ درصد خرمای تولیدی کشور مربوط به استان بوشهر است و سالانه نیز ۵۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج فصل از این استان وارد بازارهای داخلی و خارجی می شود.

وی یادآور شد: از دیگر ظرفیت های صادراتی استان بوشهر می توان به محصولاتی مانند کلینکر، سیمان، ماسه، شن، صنایع دستی، خرما، فرش، گلیم، گبه و جاجیم اشاره کرد که برای کشور ارزآوری دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: روابط تجاری با کشورهای همسایه را با جدیت دنبال می کنیم و با توجه به ارتباط‌هایی که با عربستان شکل گرفته، به دنبال فصل نوینی از تجارت با این کشور هستیم.

محمدی زاده گفت: صادرکنندگان بوشهری دارای یک سری مشکلات هستند که با درک نیازها و گرفتاری های آنها به خصوص در حوزه تسهیلات مالی، سعی می شود بسترهای لازم برای رفع مشکلات آنها فراهم شود.

وی بیان کرد: نیاز است در یک قالب ملی، "همایش صادرات، ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری استان بوشهر" در این استان انجام شود تا زمینه فعال‌تر شدن فضای صادراتی رقم خورد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: پیش شرط تبدیل استان بوشهر به یکی از استان‌های صادرات‌محور، ارتقا زیرساخت های بندری و گمرکی است.

محمدی زاده بیان کرد: البته نیاز است پیوند صادرات به واردات در فعالیت‌های ته‌لنجی فراهم شود.

وی خواستار شکل‌گیری شرکت‌ها و کنسرسیوم صادراتی برای زمینه سازی صادرات محصولات استان بوشهر شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group