پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک بوشهر از صدور سند مالکیتِ یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴ واحد ثبت‌اسناد و املاک در نقاط مختلف استان بوشهر ارائه خدمت می‌کنند.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا بزرگمهر در نشست سه‌شنبه‌های پاسخگویی مسئولان به رسانه‌ها بابیان اینکه عمده وظایف ثبت‌اسناد و املاک در هفت قسمت است اظهار داشت: ثبت املاک، اجرای مفاد استاد رسمی، حوزه دفاتر اسناد، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت علائم و اختراعات و کسب درامد از قسمت‌های مهم وظایف این اداره کل است.
وی واحدهای ثبتی اداره ثبت‌اسناد و املاک در استان را 14 واحد برشمرد و اضافه کرد: 11 واحد در شهرستان‌ها و شبانکاره و 3 واحد در اداره کل است.
وی در خصوص تعداد پست‌های این اداره کل گفت: تعداد پست‌های سازمانی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک را 267 مورد است که تعداد 62 پست بلا تصدی هستند.
وی از 110 دفتر فعال اسناد رسمی در استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: سال گذشته آزمون دفترخانه‌ها برگزار شد و عملیات ارتقا انجام شد که هم‌اکنون 39 دفتر ازدواج و 27 دفتر طلاق در استان بوشهر وجود دارند.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان بوشهر از جانمایی یک‌میلیون و 712 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در سامانه جامع املاک خبر داد و گفت: از این مقدار یک‌میلیون و 672 هزار هکتار در سامانه جامع ثبت و سند مالکیت آن صادرشده که معادل 99 درصد از کل اراضی منابع طبیعی استان بوشهر سنددار شده‌اند.

nashast asnad amlak 1

وی در خصوص حریم‌های ساحل بیان داشت: کل اراضی حریم 60 متری ساحل استان بوشهر 2912 هکتار است که با تلاش شبانه‌روزی همکاران 2795 هکتار آن تثبیت و سند مالکیت آن‌ها صادر شد.
وی تأکید کرد: امسال برنامه اصلی اسناد و املاک کشور سنددار کردن اراضی کشاورزی و باغات بود که برای 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات کشور قرارداد تنظیم و با همکاری شرکت‌های خصوصی برای بقیه اراضی سند تهیه و نقشه آن‌ها انجام می‌شود.
وی در ادامه بیان داشت: کشاورزان مدارک هویتی و مالکیتی خود را به دفتر برای سنددار کردن تحویل دهند تا بعد از جمع‌آوری و تنظیم مدارک به اداره ثبت برای صدور سند تحویل داده شود.
وی گفت: اداره ثبت‌اسناد و املاک استان بوشهر کل اراضی کشاورزی تاکنون را 199 هزار هکتار برآورد کرده که 108 هکتار آن تثبیت و سند مالکیت آن صادرشده است.
بزرگمهر با اشاره به اینکه برای 551 فقره اراضی ملی سند مالکیت صادرشده ابراز داشت: اعتبار لازم برای نقشه‌برداری 5 هزار هکتار از اراضی دولتی تخصیص داده‌شده که با معرفی اراضی و املاک ثبت‌نشده توسط ادارات عملیات نقشه‌برداری انجام و سند مالکیت آن‌ها صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 610 هزار پرونده ثبتی در بایگانی‌های استان بوشهر وجود داشت گفت: این تعداد پرونده معادل 12 میلیون برگ بود که کلیه اوراق اسکن و آرشیو شد تا عملیات به‌روزرسانی به‌صورت آنی انجام شود.

nashast asnad amlak 1

وی در مورد سنددار کردن اراضی شهرک‌های صنعتی استان بیان داشت: با توجه به شعار رشد تولید و لزوم سنددار کردن اراضی و املاک شهرک‌ها با همکاری شهرک صنعتی نزدیک به 4 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی از سال گذشته تاکنون سنددار شده‌اند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص آخرین وضعیت صدور سندهای سه شهرک صنعتی جدید در دشتستان ابراز داشت: با پیگیری انجام‌شده و تلاش نماینده دشتستان تا بهمن‌ماه سندهای سه شهرک جدید صنعتی در دشتستان صادر خواهد شد.
بزرگمهر بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 726 فقره سند مالکیت در روستاها صادرشده گفت: 874 فقره سند برای شهرهای زیر 24 هزار نفر صادرشده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت سنددار شدن زمین‌های عسلویه بیان داشت: به‌عنوان اراضی رأی هفت هزار و 429 هکتار از اراضی شهرستان عسلویه در سال‌های گذشته صادرشده است.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص سنددار کردن زمین‌ها در آبپخش خاطرنشان کرد: زمین‌های شهر آبپخش اراضی ملی است و نمی‌توانیم برای آن سند صادر کنیم باید اداره راه و شهرسازی جواب استعلامات را بدهد تا سندهای آن صادر شود.

nashast asnad amlak 1nashast asnad amlak 1nashast asnad amlak 1nashast asnad amlak 1nashast asnad amlak 1nashast asnad amlak 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group