جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: در این راستا ارتفاع موج دریا خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۳ متر افزایش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب ، فرج‌الله شکوهی‌‌پور با بیان اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از 7 تا 9 آذرماه در نوار ساحلی استان بوشهر، اظهار داشت: از روز سه شنبه 7 آذرماه سرعت وزش باد روی دریا و سواحل استان افزایش می‌یابد و تا پنجشنبه دریا متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه بارش خفیف باران در مناطق و سواحل شمالی دور از انتظار نیست، گفت: جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 8 تا 28 و گاهی 34 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون ارتفاع موج دریا خلیج فارس در استان را 30 تا 90 گاهی 120 سانتیمتر دانست و تصریح کرد: در هشدار دریایی سطح نارنجی وزش باد در استان بوشهر تا بیش از 50 کیلومتر در ساعت ارزیابی شده است.

شکوهی‌‌پور ‌‌افزایش ارتفاع موج دریا تا 3 متر را از دیگر آثار هشدار دریایی یاد شده دانست و بیان کرد: در این شرایط آب و هوایی باید از تردد دریایی با شناور سبک به ویژه قایق تفریحی و صیادی پرهیز شود.

وی اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن را از مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی دانست و افزود: باید در این شرایط تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group