شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر روز سه شنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری نسبت به تلاطم و مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌‎شود.

به گزارش دیارجنوب ، " پیام مساعدی " روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی شده در این مدت در سواحل و فراساحل استان بوشهر سرعت وزش باد گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ تا ۲۱۰ و گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی بیان کرد: در مدت یادشده همچنین نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌ شدن شناورها به‌ ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌ شدن شناگران و خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده باید از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود و ضمن ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی مورد توجه جدی قرار گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا جوی نسبی آرام برای استان پیش‌بینی می‌شود و غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد از پدیده‌های مورد انتظار در این روزها است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، طی امروز گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت۰۲:۰۰، مد اول ساعت ۰۷:۴۰، جزر دوم ساعت ۱۲:۲۰ و مد دوم ساعت ۱۹:۰۰ خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۱۱ و کنگان و عسلوبه با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group