پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: به منظور وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی و تجاری واقع در بافت‌های مسکونی شهری و روستایی، تاکنون ۱۰۰ هزار و ۷۷۲ جلد سند مسکونی صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، "مهدی مهرانگیز" روز دوشنبه در نشست مشترک روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: از جمله اهداف دیگر صدور اسناد در بخش های شهری و روستایی می توان به ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستاها و پیشگیری از نزاع‌های مرتبط با مالکیت اراضی و کاهش اختلافات ملکی اشاره کرد.

وی افزود: جذب تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و بهبود کیفیت مسکن روستایی با صدور اسناد رسمی هموار می شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به این که در مراحل منتج به صدور اسناد رسمی، حدنگاری دقیقی از ملک انجام می شود، می تواند در صورت هر گونه پیامدهای طبیعی از جمله سیل و زلزله، جانمایی ملک دچار خدشه نشود.

مهرانگیز یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون، یک‌هزار و ۷۲۶ جلد سند مالکیت روستایی و ۸۷۴ جلد سند املاک مسکونی شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده که رضایتمندی خوبی را برای هم استانی‌ها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۰۰ هزار و ۷۷۲ جلد اسناد مالکیت املاک مسکونی در شهرها و روستاهای استان شامل ۸۱ هزار و ۸۷۴ جلد سند روستایی و ۱۸ هزار و ۸۹۸ جلد سند املاک شهری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: تمامی روستاهای استان مشمول حدنگاری شده و بخش عمده آن پایان و اسناد رسمی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: مراحل حدنگاری چند روستا از جمله پلنگی، سراج آباد، قراوالخانه در شهرستان دشتستان، سرچشمه شهرستان جم و تعداد محدود دیگری از روستاهای استان در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بخش عمده این روستاها دارای سند رسمی شوند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group