پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از پرداخت حقوق ماهانه به ورزشکاران مدال آور و تصویب ۳۵۱ میلیارد تومان به طرح های ورزشی استان خبر داد و گفت: خانه جوان برازجان بزودی تجهیز و راه اندازی می شود.

به گزارش دیارجنوب، یاسر جمالی روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مستقل عمل کردن و نپذیرفتن هرگونه سفارش از استراتژی اداره کل ورزش و جوانان است که برای کسب نتایج خوب در این حوزه باید انتصابات براساس برنامه های ورزشی و مستقل باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از وجود ۲۸۶ اماکن ورزشی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد اماکن ورزشی ۸۲ موردِ آن واگذار شده است.
وی با بیان اینکه ۱۵ هیئت ورزشی بدون سرپرست در استان بوشهر وجود دارد، افزود: این هیئت ها با پیگیری های مکرر ساماندهی شدند و درحال حاضر فقط ۲ یا ۳ هیئت بدون سرپرست هستند.
جمالی در خصوص انعقاد چند تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: با اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل زندان ها تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و تاکنون سعی کرده ایم که مشکلات ورزشکاران استان را برطرف کنیم.

neshaste varzesh 1
جمالی در خصوص آخرین اقدامات ورزشگاه شهید مهدوی ابراز داشت: ارزش این ورزشگاه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است که متاسفانه با کوتاهی های صورت گرفته به حال خودش رها شده بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: با پیگیری مکرر بخشی از تعمیرات این ورزشگاه در حال مرتفع شدن است و بزودی تجهیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه از سمن ها و تشکل های مردم نهاد حمایت های خوبی کرده ایم، اذعان داشت: سال گذشته در زمینه تعداد و کمیت سمن ها رتبه ۲۹ کشور را کسب کردیم که امسال پیش بینی میشود به رتبه ۱۵ صعود کنیم.
وی به آخرین اقدامات حوزه جوانان در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در حوزه جوانان وظایف و اختیاراتی در بودجه و فرایند دارند که میتوانند به این حوزه کمک بزرگی کنند.
وی در خصوص حمایت صنایع استان از ورزش بیان کرد: اعتبارات دریافت شده از سوی مسئولیت های اجتماعی نفت، قابل مقایسه با انتظارات نیست و برای اینکار نیاز به مطالبه عمومی و ایجاد یک موج رسانه ای کامل است.
جمالی از تصویب ۱۵۰ میلیارد تومان به طرح های ورزش استان خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافته که نقش مهمی در تحول ورزش استان و زیرساختها ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۱ میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت به طرح های ورزشی استان تصویب شده ، تاکید کرد: در مجموع ۳۵۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت به طرح های عمرانی ورزشی استان بوشهر تصویب شده است.
جمالی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت خانه جوان در بوشهر و برازجان اظهار کرد: بوشهر تنها مرکز استان در کشور است که خانه جوان ندارد ولی خوشبختانه خانه جوان شهر برازجان در اختیار اداره ورزش و جوانان است که تا یک ماه آینده تجهیز و فعال خواهد شد.

neshaste varzesh 1
وی سرانه فضای ورزشی استان را ۱.۲۳ مترمربع عنوان کرد و گفت: این میزان سرانه ورزشی استان نسبت به کشور در رده بالایی قرار دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در خصوص حمایت از ورزشکاران مدال آور بیان داشت: این ورزشکاران بصورت ماهیانه حقوقی معادل ۴۰ الی ۵۰ میلیون ریال به تناسب رشته ورزشی خود دریافت خواهند کرد.
وی در خصوص رشته دو و میدانی ابراز داشت: برنامه ریزی گسترده ای در خصوص این رشته در نظر گرفته شده که هدف های بسیاری را در پی خواهد داشت که بطور مثال جذب مربی خارجی یکی از این اهداف است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب در خصوص وضعیت رسیدگی به اماکن ورزشی و از بین رفتن زیرساختهای آنها گفت: اماکن ورزشی براساس یک نوع تیپ خاصی طراحی و دارای تجهیزاتی هستند که متاسفانه در استان بوشهر این موارد رعایت نشده است.
وی افزود: اماکن ورزشی استان طرح خاصی برای سرایه داری، حفظ و نگهداری و امنیت ندارد که دراین خصوص پیگیر هستیم تا تجهیزات لازم را فراهم و امنیت را برقرار کنیم.

neshaste varzesh 1neshaste varzesh 1neshaste varzesh 1neshaste varzesh 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group