جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

رئیس کمیسیون کارگری استان بوشهر با تأکید بر پرداخت به‌موقع حقوق کارگران در شرکت‌ها و صنایع مختلف پارس جنوبی، گفت: رسیدگی به مطالبات کارگران باید در اولویت قرار گرفته شود.

به گزارش دیارجنوب ، اکبر پورات شامگاه دوشنبه در نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر در شهرستان عسلویه با بیان اینکه کمیسیون کارگری استان بوشهر پشتیبان حقوق این قشر است، اظهار داشت: شهرستان عسلویه یکی از مناطق مهم در عرصه کارگری و پیمانکاری است که مطالبات کارگران به‌صورت مستمر در صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی رصد می‌شود.

وی با تأکید بر پرداخت به‌موقع حقوق کارگران در شرکت‌ها و صنایع مختلف پارس جنوبی، اضافه کرد: پرداخت معوقات کارگری به ویژه در شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی یک ضرورت است و برخی شرکت‌های بحرانی هم باید به وضعیت مطلوب برسند.

رئیس کمیسیون کارگری استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت کلی پرداختی‌های کارگری در شرکت‌ها و صنایع مستقر در پارس جنوبی نسبت به گذشته بهبود یافته است افزود: بازدیدهای مستمر و رفع مشکلات موجود کمپ‌های کارگری و پیگیری پرداخت رفاهی آنان باید در اولویت قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر ارائه و ارسال گزارشات بازدید و اقدامات انجام شده به دبیرخانه کمیسیون کارگری استان بوشهر افزود: رسیدگی به مطالبات کارگران باید در اولویت قرار گرفته شود.

پورات با اشاره به اینکه هیچگاه نباید چرخه تولید و خدمات متوقف شود، عنوان کرد: از مدیران صنایع پتروشیمی و مجتمع گاز مستقر در استان بوشهر در راستای تلاش و اقدامات شبانه‌روزی قدردانی می‌شود و حل موانع پیش روی آنان همانند گذشته در سطح استان و ملی پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون کارگری استان بوشهر توجه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مجتمع‌های پتروشیمی و سایر صنایع مستقر در استان بوشهر باید در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی به رسالتی که برعهده دارند به خوبی عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر توجه به اشتغال جوانان استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه جذب 50 درصد نیروی انسانی بومی استان بوشهر، صنایع و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت نیز باید به آن پایبند باشند و سرعت بیشتری برای استخدام جوانان بومی استان داده شود.

پورات رصد تخلفات و مشکلات در حوزه‌های مختلف صنایع و شرکت‌های پیمانکاری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: نظارت مدیران صنایع پتروشیمی و شرکت‌های مستقر در استان بوشهر بر روی پیمانکاران جدی گرفته شود و گزارش تخلفات آنان نیز به دستگاه قضایی انعکاس یابد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group