پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه فرودگاه شهرستان جم از سال ۱۳۹۷ تعطیل شده است، گفت: پیگیری بازگشایی این فرودگاه در دستور کار دستگاه قضایی استان بوشهر قرار گرفته است و به‌زودی فعال می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، مهدی مهرانگیز رئیس دادگستری استان بوشهر در آیین معرفی رئیس جدید دادگاه و دادستان شهرستان جم با ابراز تبریک پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در غزه، اظهار داشت: اسرائیل غاصب که ادعای قدرت می‌کرد رزمندگان جبهه مقاومت در غزه هیمنه پوشالی آنها را در هم شکستند و ان‌شاءالله پیروزی نهایی نزدیک است.

وی در ادامه نقش دادستان در شهرستان‌ها در احیای حقوق عامه را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین ارکان تصمیم‌گیری در مرکز استان و شهرستان‌ها دادستان است که باید به حقوق عامه در عرصه‌های مختلف ورود کند.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر پیشگیری از وقوع جرم را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دادستان دانست و افزود: یکی از مطالبات مهم و حقوق عامه در شهرستان جم، فعال شدن فرودگاه این شهرستان است که از سال 1397 تعطیل است.

مهرانگیز با ابراز اینکه برای بازگشایی مجدد فرودگاه شهرستان جم اقدامات مهمی از سوی دستگاه قضای استان بوشهر انجام شده است تصریح کرد: امید می‌رود پیگیری‌ها به نتیجه برسد و به‌زودی فرودگاه جم فعال شود.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه درآمدزایی برای کشور را مهم دانست و گفت: 96 درصد نفت خام کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و این درحالی است که 21 میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی از استان بوشهر است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر توجه به مسؤولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی، آموزشی، ورزشی، رفاهی و دیگر حوزه‌ها را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم مناطق پیرامونی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی آلودگی زیست‌محیطی است که رفع آلایندگی یک ضرورت است.

مهرانگیز با تصریح به اینکه از سال 1400 پرداخت عوارض آلایندگی به استان بوشهر قطع شده است تأکید کرد: با پیگیری انجام‌شده حق آلایندگی به استان بوشهر به‌زودی پرداخت می‌شود که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های عمرانی دارد.

وی از استخدام و جذب نیروی متخصص در دستگاه قضای استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فارس، در این نشست اسماعیل ضمیری به‌عنوان رئیس جدید دادگستری و سعید فتحی‌پناه به‌عنوان دادستان شهرستان جم معرفی شدند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group