جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

کتاب "قهرمان قصه مادربزرگ" به عنوان نهمین اثر به قلم مسعود عرب زاده محقق و نویسنده بوشهری رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، مسعود عرب‌زاده، ناشر و نویسندۀ جوان و پرکار بوشهری نیز در این مراسم خطاب به رزمندگان و جانبازان هشت دفاع مقدس که در برنامه حضور داشتند، گفت: حضور پرشور شما در برنامۀ امروز این دلگرمی را به ما می‌دهد که بیشتر بنویسیم و کتاب‌های خوبی را پدید بیاوریم.
وی در خصوص چگونگی شکل‌گیری کتاب داستان «قهرمان قصه مادربزرگ» که دربارۀ رئیسعلی دلواری؛ اسوۀ استعمارستیزی با انگلیسی‌هاست، توضیح داد: یکی از دوستان سال گذشته تصویری را به من نشان داد که در آن تصویر فردی با لباس تنگسیر در حال هدیه دادن بادکنک به کودکان بود؛ این لباس در فرهنگ جنوب تداعی مقاومت است. همان گونه که « چفیه » برای ما نماد سال های جنگ و ایستادگی و جانبازی است.
عرب‌زاده بیان کرد: این تصویر تلنگر نوشتن داستانی دربارۀ رئیسعلی دلواری را در ذهنم در فضای جدیدی زد. فضایی که دشمن با تولید آثار و قهرمانان ساختگی مثل بتمن و مرد عنکبوتی از در پشت خانه به آن وارد شده و ما از آن غفلت کردیم.

ghahreman ararbzadeh 1ghahreman ararbzadeh 1ghahreman ararbzadeh 1


وی ادامه داد: او با تولید عروسک‌های این شخصیت‌های ساختگی هدایت ذهن و فکر بچه‌های ما را به‌دست گرفته، بنابراین من هم آمدم در این قصه رئیسعلی را به عروسک تبدیل کردم و با روایت متفاوتی برای این نسل کنجکاو و پرهیجان بازگویی کردم.
نویسنده بوشهری تأکید کرد: ما باید قهرمانان ملی و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مقاومت را برای ملموس و قابل دسترسی کنیم تا آن‌ها حضورشان را حس کنند. اگر شهید قاسم سلیمانی امروز یک قهرمان ملی محبوب است؛ چون او به مردم نزدیک بود. وقتی در عکس ها نگاه می کنیم، می بینیم سردار بدون واسطه با اقوام مختلف نشست و برخاست داشته، این گونه می شود که او امروز قهرمان مردم ایران است.
عرب‌زاده گفت: من هم در کتاب «قهرمان قصه مادربزرگ» تلاش کردم تا رئیسعلی را به عروسکی تبدیل کنم.تا بچه های امروزی او را بهتر و عمیق تر بشناسند.
وی یادآور شد: ۵۰ درصد توفیق این کار به نویسندگی من بر می گردد و ۵۰ درصد آن مدیون تصویرهای خلاقه ونوس سیفی، نقاش و گرافیست هم استانی است که با تصویر سازی های هنرمندانه خود به خواندی تر شدن این کتاب افزوده است.
در پایان کتاب «قهرمان قصه مادر بزرگ» نویسنده مسعود عرب زاده و راوی؛ الف باء روایتگری دفاع مقدس نوشته صادق رازی، «رئیسعلی قهرمان» نوشته محمود حیدریه رونمایی شد.

گفتنی است؛ این آیین ۴ مهرماه با حضور دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، دبیر مجمع مردمی ورزش، جمعی از شاعران و نویسندگان و رزمندگان دفاع مقدس استان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group