جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۹۰۰ نفر از معلمان استان بازنشسته شدند گفت: برای جبران کمبود معلم ۶۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی و ۳۰۰ دانشجو فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان بوشهر جذب می‌شوند.

 

به گزارش دیارجنوب، علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به آغاز فعالیت تعلیم و تربیت 260 هزار دانش‌آموز در استان بوشهر اظهار داشت: 15 هزار و 200 معلم در سال تحصیلی جدید امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه 11 هزار کلاس درس در 2 هزار مدرسه با امکانات و تجهیزات لازم آماده شده است گفت: حدود 40 هزار دانش‌آموز از جمع 260 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بخشی از سیاست‌های دولت را مردمی‌سازی آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: در حوزه نیروی انسانی همه تلاش‌های لازم انجام شده که کلاس‌ها بدون معلم نباشد.

موحدی با اشاره به نتایج آزمون‌های استخدامی آموزگاری در مقطع ابتدایی اعلام شده است افزود: بخشی از معلمان مقطع ابتدایی از این محل جذب و تأمین می‌شوند.

وی تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری را همانند سال تحصیلی قبل دانست و خاطرنشان کرد: برخی مناطق همانند کنگان، عسلویه، جم که محیط‌های کارگری و صنعتی است هر سال تعداد دانش‌آموزان این مناطق افزایش می‌یابد و سرجمع تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی گذشته 8 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به کمبود معلم در استان پرداخت و افزود: تقریباً نزدیک به 900 نفر از معلمان در سال تحصیلی جدید بازنشسته شده‌اند که از محل آزمون استخدامی ماده 28 مقطع ابتدایی و متوسطه 600 نفر جذب و استخدام می‌شوند و 300 دانشجو فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان بوشهر مشغول به کار می‌شوند و از محل دانشجو معلمان سال 1399 دانشگاه فرهنگیان دیگر نیازها از این محل تأمین می‌شود تا ان‌شاءالله کلاس‌ها بدون معلم نباشد.

موحدی از افزوده شدن 27 مدرسه جدید به فضاهای آموزشی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا تجهیزات مدارس نوساز روز گذشته به مناطق مختلف استان بوشهر ارسال شد.

وی اضافه کرد: 46 مدرسه دیگر هم در آستانه تکمیل و مراحل پایانی است که در سال جاری تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در مرکز استان بوشهر اکثر مدارس مقطع ابتدایی به سبب کمبود فضاهای آموزشی دو نوبتی است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group