جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند افزایشی دما، دمای هوا در شهرهای اهرم و برازجان این استان به ۴۹ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز شنبه اظهار کرد: بعد از شهرهای یاد شده خورموج با ۴۸، دیلم و جم با ۴۳ و کنگان و عسلویه با ۴۱ و دیر با ۴۰ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته، وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعت‌ها آرام است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: در این مدت غبار محلی، در طول روز گاهی وزش باد و طی صبحگاه نیز در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: پیش بینی می شود از فردا تا روز چهارشنبه با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی از روز با وزش باد و طی صبحگاه در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌‎شود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۰:۴۰ دقیقه بامداد و مد دریا ساعت ۰۹:۲۵ خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group