شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از  تحصیل 3200 دانشجو در 35 رشته این دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت در دور دوم سفر ریاست جمهوری 60 میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای آموزشی و توسعه زیرساخت‌ها مصوب شده است.

به گزارش دیارجنوب، احسان بهمیاری در نشست روز چهارشنبه 29 شهریورماه چهارشنبه‌های پاسخگویی تعداد دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور را 180 تا عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد دانشجوهای این دانشکده‌ها 180 نفر است که در رشته‌های فنی و تربیت تکنسین در راستای ظرفیت اشتغال‌زایی استان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از صنایع به کاردان و تکنسین احتیاج دارند اضافه کرد: در استان بوشهر و دیگر استان‌های کشور کمبود نیروی متخصص وجود دارد.

وی تعداد دروس عملی این دانشگاه را 70 درصد برشمرد و ابراز داشت: این نشان از نوع آموزش فنی و حرفه‌ای و پرورش نیروی متخصص و کاردان دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تعداد دانشکده‌های استان را 3 مورد عنوان کرد و بیان داشت: 3 دانشکده در بوشهر و یکی در کنگان وجود دارد که 3200 دانشجو در آن‌ها در رشته‌های فنی ف هنر و حسابداری مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌هایی که بیان‌کننده دریایی بودن استان است رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان است اذعان داشت: برای اولین بار مجوز رشته موتورهای دریایی گرفته شد و از مهرماه پذیرش خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: به دنبال اضافه شدن رشته‌های دریانوردی و الکترونیک و مخابرات دریایی هستیم.

بهمیاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین مراکز تربیت نیروی تکنسین و کارآفرین توصیف کرد و بیان داشت: در استان بوشهر صنایع و پتروشیمی‌های زیادی وجود دارد که به رشته‌های جوشکاری و ریخته‌گری نیاز مبرم دارند و به‌زودی این رشته‌ها به دانشگاه اضافه خواهد شد.

وی از مصوب شدن 60 میلیارد تومان از دور دوم سفر ریاست جمهوری برای این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: این اعتبار برای تکمیل فضاهای آموزشی و توسعه زیرساخت‌ها از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت هزینه خواهد شد.

وی تعداد رشته‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان را 35 رشته عنوان کرد و گفت: 21 رشته کاردانی و 14 رشته کارشناسی از طریق سازمان سنجش ثبت‌نام و در شهریورماه آزمون آن برگزار می‌شود.

وی از فارغ‌التحصیلی 5 هزار دانشجو تاکنون از طریق این دانشگاه در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: حدود 70 درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل وارد بازار کارشده‌اند.

بهمیاری از اجرای طرح تاد در استان بوشهر در راستای اجرای اشتغالی آفرینی دانشجویان خبر داد و بیان داشت: در این طرح تعداد نیروهای انسانی موردنیاز صنایع و پتروشیمی‌ها شناسایی‌شده و متناسب با آن دانشجویان مهارت فرامی‌گیرند.

nashast faniherfe 1nashast faniherfe 1nashast faniherfe 1nashast faniherfe 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group