جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دشتستان گفت: با توجه به ثبت جهانی کاروانسرای مشیرالملک باید زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر به شهرستان فراهم شود.

به گزارش دیارجنوب ، سیده خدیجه حسینی در ششمین جلسه شورای اداری روز سه‌شنبه 28 شهریورماه شهرستان دشتستان بابیان اینکه 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده اظهار داشت: هرساله در این روز جشن‌ها ، برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود که توجه بیشتر به صنعت توریستم و گردشگری ، تلاش برای توسعه و گسترش آن ، بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد نقش گردشگری در جامعه ، سهم گردشگری در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان ازجمله اهداف این روز است.
وی در این روزبه سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر در سه حوزه افراد ، سیاره زمین و رفاه تأکید شده اضافه کرد: برای استفاده از پتانسیل‌های گردشگری جهت تحقق اقدامات اقلیمی پایداری بیشتر کره زمین و ایجاد رفاه فراگیر در سایه نوآوری و کارآفرینی به سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر در این حوزه می‌بایست مدیران و کارشناسان سازمان جهانی گردشگری سرمایه‌گذاری مانند یک پل ارتباطی میان کشورهای عضو مشاغل و سرمایه‌گذاران عمل می‌کند.

edari 6 dashtes 1

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دشتستان از ثبت کاروانسراهای ایران ازجمله کاروانسرای مشیرالملک برازجان در فهرست جهانی یونسکو خبر داد ابراز داشت: در نشست روز یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ یعنی ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو ، پرونده کاروانسراهای ایران بررسی و با تصویب اعضای کمیته به‌عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.
وی تأکید کرد: پرونده کاروانسراهای ایران شامل ۵۴ کاروانسرای تاریخی در ۲۴ استان کشور از بین صدها کاروانسرا انتخاب شد.
حسینی در توضیح کاروانسراهای ایران گفت: کاروانسراها یکی از مهم‌ترین اشکال معماری ایران هستند که باعث توسعه مسیرها و نیازهای مرتبط با خواسته‌ها و مقتضیات سفر شده است و با مقایسه نقشه ۲۰۰ کاروانسرا انتخاب‌شده و هیچ‌یک از آن‌ها نقشه تجاری ندارند.
وی کاروانسراها را نتیجه و محصول خلاقیت و نبوغ معماران ایرانی در طول تاریخ عنوان کرد و بیان داشت : دشتستان باوجود بیشترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خصوصاً جاذبه‌های کوهستانی بخش ارم و بوشکان و هنر دست صنعتگران حتی شهر ملی حصیر در شهر آب پخش متأسفانه زیرساخت‌های مناسب درزمینهٔ گردشگری را ندارد.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در جذب گردشگر به کاروانسرای مشیرالملک گفت : خبر ثبت جهانی کاروانسرای برازجان بی‌شک باعث جذب گردشگران به سمت شهرستان شده و باید زیرساخت‌های مناسبی برای جذب گردشگر به وجود آید.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group