جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار سطح نارنجی برای وزش باد و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، طلیعه محمدی با اشاره به رسیدن سرعت وزش باد در استان به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت اظهار داشت: ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ تا ۲۱۰ و دور از ساحل گاهی تا ۲۷۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خواستار خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی و ممنوعیت شنا، شد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات جنوبی طی امروز و فردا است و در این مدت رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

محمدی ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود از روز پنجشنبه با وزش بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا اوایل هفته آینده، ضمن کاهش رطوبت و شرجی هوا، سواحل و فراساحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود./مهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group