جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: ثبت جهانی کاروانسرای مشیرالملک برازجان در انتظار پایان اجلاسیه شورای یونسکو در ریاض عربستان است.

به گزراش دیارجنوب ، اسماعیل سجادی منش اظهار داشت: شورای جهانی یونسکو در شهر ریاض عربستان، از روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه تشکیل جلسه داده است و علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه شرکت کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های وزارتخانه تعدادی از کاروان‌سراهای کشور برای ثبت جهانی کاندید شده‌اند که با مرمت انجام‌شده در کاروانسرای مشیرالملک برازجان و تلاش‌های این اداره کل، این کاروانسرا در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است که ان‌شاءالله امیدواریم تا چند روز دیگر و پس از رأی‌گیری اعضای یونسکو و پذیرش کاروانسرای مشیرالملک برازجان این خبر خیر و مهم را به هم استانی‌های عزیز اعلام نمائیم.

سجادی منش با تقدیر از حمایت‌های استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر و فرمانداری دشتستان برای مرمت این بنای تاریخی مهم و ارزشمند، اضافه کرد: تا قبل از این، استان بوشهر فاقد اثر ثبت جهانی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: تاکنون ۲۶ اثر از کشورمان در یونسکو ثبت شده است.

سجادی منش اظهار داشت: ثبت جهانی کاروانسرای مشیرالملک برازجان بدون شک در معرفی و جذب گردشگر و معرفی اصالت مردم استان بوشهر و شهرستان دشتستان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group