پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: طرح های آبشیرین کن برای رفع مشکلات حوزه آب و کم کردن تنش های آبی در استان در حال اجرا است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از مهر، محمدهادی رستمیان دوشنبه‌شب در آئین افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی طرح هفته دولت شهرستان دیر، اظهار داشت: در این دولت کارهای خوبی در استان انجام شده و کارهای زیادی هم باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر یکی از معضلات اصلی استان معضل بی آبی و تنش‌های آبی است، افزود: در زمینه تکمیل سدها، ساخت و سرمایه گذاری در آب‌شیرین‌کن‌ها و ذخیره سازی از طریق مخازن آب کارهای خوبی در حال انجام شدن است.

وی به اجرای طرح‌های آب‌شیرین کن در استان اشاره و بیان کرد: آب‌شیرین کن سه و ۷۵۰ مترمکعبی دیر در حال اجرا است، آب‌شیرین‌کن هزار و ۵۰۰ مکعبی پرک به بهره برداری رسیده، فاز جدید آب‌شیرین‌کن در کنگان در دستور کار قرار دارد و در بوشهر هم شروع شده و آب تولید شده به شبکه تزریق می‌شود و در اختیار همه استان قرار می‌گیرد.

رستمیان با اشاره به ناترازی برق در کشور، گفت: در دولت سیزدهم در استان بوشهر چهار نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی وارد مدار شد تا ناترازی برق کاهش پیدا کند.

تقویت زیرساخت‌های اقتصاد دریامحور

وی با اشاره به لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: علاوه بر سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در زیرساخت‌های بندری دیر در نوار ساحلی نیز توسعه زیرساخت‌ها شروع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس طرح آمایش سرزمینی به عنوان یک سند بالا دستی به قابلیت‌های جای جای استان توجه و آنها را توسعه و ارتقا می‌دهیم.

وی ادامه داد: کارهای خوبی در زمینه ارزش افزوده شهرداری‌ها، فعالیت‌های سیما و منظر شهری، مدیریت جامع آبخیزداری، واگذاری اراضی در قالب مسکن و تهیه طرح‌های شهرسازی و معماری انجام گرفته است.

رستمیان با بیان اینکه در هفته دولت سه هزار و ۹ واحد زمین در سراسر استان برای واگذاری به مردم آماده شد، گفت: در یک سال گذشته ۳۹ هزار انشعاب برق در استان بوشهر واگذار شده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group