شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲ روز پایانی هفته جاری نسبت به مواجی و تلاطم خلیج فارس هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی شده در مدت یاد شده سرعت وزش بادهای شمال غربی به بیش از ۵۴ کیلومتر و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل به ۱۸۰ سانتیمتر افزایش یابد.

وی افزود: با افزایش ارتفاع موج دریا در خلیج فارس نسبت به اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: در مدت یاد شده باید علاوه بر احتیاط و رعایت موارد ایمنی در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تدارک دیده شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می شود.

وی گفت: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۷:۰۵ ، جزر دریا ساعت ۱۴:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۵۵ خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group