شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه در ساعاتی از وقت امروز و فردا، دریا به نسبت مواج و متلاطم است، گفت: طی این مدت دمای هوا در سطح استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت.

به گزارش دیارجنوب ، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز در سواحل و فراساحل جنوبی و فردا در فراساحل شمالی و مرکزی استان با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی، دریا به نسبت مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت دمای هوا در سطح استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب در ارتفاعات شرقی، افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری جوی و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

afzayesh dama

وی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل جنوبی ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر. پیش بینی می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group