جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

معاون توسعه جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت گوشت قرمز در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از مهر، سید عبدالحسین موسوی فرد با اشاره به اختصاص یارانه به گوشت قرمز در ابتدای سال عنوان کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرحی برای کنترل قیمت گوشت اجرا شد که گوشت یارانه‌ای در شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شد و به‌صورت روزانه لاشه گوشت‌های کشتار شده در شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شد که تا حدودی قیمت این کالای اساسی کنترل شد.

افزود: بر اساس یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته بود این طرح تا پایان اردیبهشت ادامه داشت و پس از آن این طرح به اتمام رسید.

وی در خصوص اقدامات جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت گوشت بیان کرد: در حال حاضر دام وارداتی از استان سیستان و بلوچستان وارد و کشتار می‌شود همچنین استان‌های مختلف مباشرینی را در استان سیستان و بلوچستان انتخاب می‌کنند که نسبت به انتقال گوشت دام وارداتی از آن استان اقدام می‌کنند.

gosht

موسوی فرد خاطرنشان کرد: استان بوشهر نیز در همین راستا مباشرهایی را انتخاب کرده است که نسبت به خرید گوشت و انتقال به استان اقدام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این اقدام باعث کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت گوشت در استان بوشهر و رسیدن به قیمت ۳۵۰ هزار تومان شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی تشریح کرد: ما در گذشته کشتارگاه صنعتی در استان بوشهر نداشتیم اما با تمهیدات صورت گرفته ساخت کشتارگاه صنعتی در استان بوشهر آغاز شده و در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت دارد که تلاش داریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group