جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

خادمیاران رضوی در اجرای طرح جوانی جمعیت همیار مرکز مردمی نفس( نجات فرزندان سقط) شدند این مرکز تا کنون توانسته ۳نوزاد را از سقط نجات داده و متولد کند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آستان نیوز از بوشهر، کارگاه آموزشی همیاران طرح مردمی نفس به مناسبت چهارشنبه های امام رضایی به پاس گرامیداشت سیره و روز زیارتی امام رئوف(ع) امروز، چهارشنبه ۲۵ مردادماه به همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان بوشهر و با همکاری مرکز مردمی نفس بسیج جامعه پزشکی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد.

razavi nafas 1

مهران خورده بین مقدم مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و همچنین عرض خداقوت به خادمیاران رضوی کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر، با اشاره به برگزاری سومین برنامه مرکز مردمی نفس در استان، اظهار داشت: این کارگاه آموزشی به عنوان همایش جلوگیری از سقط جنین توسط دکتر محمدمهدی رضایی دبیر مرکز مردمی نفس و طیبه احمدزاده رئیس کارگروه جوانی جمعیت معاونت بهداشتی استان بوشهر، از پزشکان عمومی بسیج جامعه پزشکی و همچنین بنیاد مردمی نفس برگزار شده که در آن راهکارهایی جهت جلوگیری از سقط عمد مادران به خادمیاران آموزش داده شد.

وی ادامه داد: این آموزه‌ها برای خادمیاران بسیار لازم است چرا که در راستای طرح جوانی جمعیت جلوگیری از سقط جنین یکی از راهکارهای بسیار مهم می‌باشد.

razavi nafas 1

خورده بین مقدم هدف از برگزاری این برنامه در دستور کار چهارشنبه های امام رضایی را ترویج باور و فرهنگ رضوی عنوان کرد و بیان داشت: چهارشنبه های امام رضایی در هفته‌های آتی نیز بصورت مستمر و در قالب برنامه‌های متنوع در جریان خواهد بود و امید است که بتوانیم طرح نفس را در شهرستان های استان نیز پس از مرکز استان اجرایی کنیم.

محمد مهدی رضایی دبیر مرکز مردمی نفس در استان بوشهر نیز خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۸مادر در آستانه سقط جنین شناسایی شدند که در این میان ۱۶مادر به واسطه‌ی طرح و برنامه مرکز نفس انصراف از سقط خود را اعلام کردند و ۳مادر نیز فرزندان خود را به دنیا آوردند که از آن‌ها به عنوان فرزندان نفس یاد می‌شود.

razavi nafas 1

خورده بین مقدم در این رابطه تاکید داشت: دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در کنار مرکز نفس حمایت‌های مختلف مالی و فرهنگی برای خانواده های نیازمند زیر پوشش این مرکز در نظر گرفته شده است.

razavi nafas 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group