جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

با حضور مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر و اعضای ستادی این دبیرخانه و همچنین مسئول مرکز نفس استان بوشهر، بسیج جامعه پزشکی بوشهر و مشاور مامای مرکز نفس در دفتر دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان با هدف همفکری و هم افزایی در راستای نجات فرزندان سقط برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آستان نیوز ، مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: طرح مردمی نفس با هدف نجات فرزندان سقط از طرح‌های اولویت‌دار کانون بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی می‌باشد که طی جلسات حضوری و مکاتبات صورت گرفته مقرر گردید دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان‌ها همکاری لازم را با مجریان این طرح در استان‌ها داشته باشد.
مهران خورده بین مقدم افزود: در همین راستا دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر آمادگی دارد همه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه‌ای کانون‌های خدمت رضوی را برای اجرای طرح نفس و پیشبرد اهداف مرکز نفس استان بوشهر در اختیار این مرکز قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی درست و به کارگیری ظرفیت و توان همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و اجرایی استان می‌توان ضمن پیشگیری و کاهش پدیده سقط جنین، استان بوشهر را به عنوان یک استان پیشرو در این زمینه در سطح کشور معرفی کرد.

nafas khademyar 1

مدیر کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به کار ارزشمند ماماهایی که در این طرح مشارکت دارند گفت: برای قدردانی از این زحمت‌کشان این آمادگی وجود دارد که به عنوان یاور رضوی ثبت نام شوند و کشیک حرم مطهر امام رضا علیه السلام را دریافت نمایند.
محمد مهدی رضایی مسئول مرکز نفس استان بوشهر: با بیان اینکه نجات جان هر جنین نجات جان یک انسان است و نجات جان هر انسان گویی نجات بشریت است گفت: متاسفانه روزانه حداقل ۱۰۰۰ جنین در کشور به صورت غیرقانونی به قتل می‌رسد و نسبت سهم استان بوشهر از این آمار حدود ۱۷ نفر است.
وی افزود: مرکز نفس به صورت اختصاصی در این زمینه فعالیت می‌کند و این فعالیت‌ها در سه بعد فرهنگی، شناسایی مادرانی که قصد سقط جنین دارند و حمایت های پزشکی، مالی و... صورت می‌گیرد.

nafas khademyar 1

مسئول مرکز نفس استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون سه فرزند با نجات از سقط جنین زیر پوشش این مرکز به دنیا آمده‌اند گفت: از دید قرآن و آیه شریفه «مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً» درواقع سه بار بشریت نجات داده شده است و شاید همین افراد از سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشند. وی با بیان اینکه این طرح به یک همکاری و هم افزایی بین بخشی با حضور همه دستگاه‌ها نیازمند است گفت: همکاری در این طرح به یک باور دلی نیازمند است و باید به این باور رسید که روزانه ۱۷ نفر در استان بوشهر کشته می‌شوند و در بیشتر موارد راه حل پیشگیری از آن حمایت‌های اقتصادی است.

در پایان اعضای حاضر در نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند مقرر شد دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با مشارکت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی نسبت به آموزش، حمایت رسانه‌ای از طرح نفس، معرفی خانواده های زیر پوشش مرکز نفس برای دریافت وام های اشتغال با توجه به طرح‌های مشاغل خانگی، سفر زیارتی مشهد مقدس برای این خانواده ها و تهیه و توزیع بسته های معیشتی ماهیانه اقدام نماید.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group