پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از پرداخت حق پرستاری به ۳۶۰ خانواده ایثارگر بوشهری خبر داد و گفت: طی سال گذشته تاکنون ۱۳۹ نفر از فرزندان ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استخدام‌شده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، نعمت‌الله غلامپور در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی 15 مرداد ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار بابیان اینکه علاوه بر وزرا 21 دیدار شنبه‌شب‌ها به همراه استاندار از خانواده‌های شهدا انجام‌شده است اظهار داشت: در سال گذشته با 683 خانواده شهدا و ایثارگر به همراه همکاران دیدار داشته‌ایم.
وی بابیان اینکه در سال جاری با 170 خانواده ایثارگر دیدار داشته‌ایم اضافه کرد: با 580 ایثارگر در محل کار دیدار داشته‌ایم که نتیجه آن 360 خانواده حق پرستاری گرفتند گه به نسبت سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به اینکه حق پرستاری شامل سه‌طبقه از خانواده‌های شهدا و ایثارگر می‌شود ابراز داشت: طبقه اول یک‌میلیون و 500 هزار تومان، طبقه دوم 3 میلیون و طبقه سوم چهار میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در بحث مسکن ایثارگران و خانواده شهدا گفت: طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده با اداره راه و شهرسازی پنج هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن مشمول دریافت زمین هستند.

nashast bonyad shahid 1

وی تأکید کرد: چهار هزار نفر در شهرها و سه هزار نفر در روستاها مشمول این طرح هستند که درصورتی‌که فرم جیم آن‌ها سبز باشد می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: درصورتی‌که خانواده‌ای در دهک اول تا سوم باشد برای ساخت خانه هم به آن‌ها کمک خواهد شد.
وی جذب از طریق دستگاه‌های اجرایی را یکی از راهکارهای اشتغال ایثارگران عنوان کرد وبیان داشت: از طریق آموزش و مهارت فنی و حرفه‌ای و جذب در شرکت‌ها و استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار می‌توان در بحث اشتغال به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نقش بسزایی داشت.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ معادل ۶ میلیارد تومان تبصره ۱۶ به بنیاد شهید تخصیص یافت اذعان داشت: در سال گذشته ۱۴۶ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶ قرض‌الحسنه به بنیاد شهید تخصیص یافت که عملکرد خوبی محسوب می‌شود.
غلامپور در تشریح برنامه و اقدامات فرهنگی بنیاد شهید ابراز داشت: ساخت فیلم شهید نادر مهدوی، اجرای یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها با همکاری بسیج و سپاه، راه‌اندازی رادیو ایثار، چاپ کتاب شهدای حسینی مقدم و نصب تابلو تصاویر شهدا در همه شهرها و روستاهای استان بوشهر ازجمله برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید استان بوشهر محسوب می‌شود.

nashast bonyad shahid 1

وی میزان تابلو نصب‌شده تصاویر شهدا در شهرها و روستاهای استان را 98 درصد برشمرد و گفت: در همه جای استان تابلوهای شهدا نصب‌شده به‌جز شهر بوشهر که به دنبال نصب آن هستیم.
وی در ادامه گفت: یک درصد اعتبارات دستگاه‌های دولتی به فرهنگ شهید و شهادت اختصاص پیداکرده است.
این مسئول بابیان اینکه 84 نفر از فرزندان ایثارگر و شهدا در سال گذشته جذب دستگاه‌های اجرایی شده‌اند تصریح کرد: هفتاد درصد نیروهای پذیرش‌شده هلدینک عسلویه از سهمیه ایثارگران بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 139 نفر طی سال گذشته تاکنون جذب دستگاه‌های دولتی شده‌اند تصریح کرد: بیش از 320 نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و در هفته گذشته طبق توافق با شرکت ملی نفت فرزندان شهدا و ایثارگر داری مدرک کمتر از دیپلم مشغول به کار خواهند شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بابیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد تومان به یادواره شهدا کمک شده ابراز داشت: امسال با اعزام یک هزار و 700 نفر از خانواده شهدا به مشهد هفت برابر نسبت به سال گذشته در این زمینه افزایش‌خواهیم داشت.

nashast bonyad shahid 1nashast bonyad shahid 1nashast bonyad shahid 1nashast bonyad shahid 1nashast bonyad shahid 1
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group