پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از شناخته شدن استان بوشهر به‌عنوان قطب تولید نشای جنوب کشور با تولید یک میلیارد و 100 میلیون قطعه نشای سبزی و صیفی خبر داد.

به گزارش دیارجنوب خبرگزاری فارس استان بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، شامگاه گذشته در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر با تولید یک میلیارد و 100 میلیون قطعه نشای سبزی و صیفی به عنوان قطب تولید نشای جنوب کشور شناخته می‌شود، اظهار داشت: نشا‌های تولید شده در گلخانه‌های استان شامل ارقام مختلف گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کلم، کاهو و کدو است که بخشی از آن‌ها در استان و بقیه به استان‌های فارس، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سایر استان‌های دیگر کشور ارسال می‌شود.

nesha

وی افزود: امسال ۶۷ هکتار از گلخانه‌های استان به تولید نشای محصولات کشاورزان اختصاص یافته که ۷ و نیم هکتار از این سطح به طور کامل مکانیزه و بقیه برای تولید نشاء و کشت محصول همزمان استفاده می‌شود.

توکلی ادامه داد: این گلخانه‌های مکانیزه سالانه در یک یا ۲ دوره اقدام به تولید نشاء می‌کنند و بیشترین تولید نشاء در این استان در شهرستان دشتی انجام می‌شود. از کل نشای تولیدی در استان بوشهر ۷۰۰ میلیون قطعه به تولید نشای گوجه فرنگی اختصاص یافته و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group