جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند افزایشی دما، دما در شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان به ۴۹ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بعد از شهر اهرم، شهرهای برازجان و خورموج با ۴۸، دیلم با ۴۷ و جم با ۴۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین نقاط استان بوشهر بودند.

وی افزود: پیش‌بینی شده دمای هوا در چند روز پیش رو همچنان افزایشی و دما در برخی مناطق و بویژه مناطق غیرساحلی به ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین با تداوم وزش بادهای شمال غربی، از امروز تا پایان هفته طی ساعت‌هایی از بعد از ظهر وزش متوسط تا شدید برای استان خیزش گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

garmaye hava

مساعدی ادامه داد: در چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز سواحل استان مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی و طی ساعت‌هایی با وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ و طی ساعت‌هایی از بعد از ظهر امروز گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۱:۳۰، مد اول دریا ساعت ۰۸:۵۴، جزر دوم دریا ساعت ۱۶:۵۵، مد دوم ساعت ۲۲:۴۸ خواهد بود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group