جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بابیان اینکه هیئت‌های ورزشی نمی‌توانند اعتبارات استانی دریافت کنند گفت: در سال گذشته 517 نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و اعتبارات عمرانی استان 112 درصد افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، محسن پاپری زارعی در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی 25 تیرماه بابیان اینکه یک هزار و 497 پروژه تملک دارایی سرمایه‌ای فعال‌شده اظهار داشت: با تزریق اعتبارات تمامی پروژه‌های استان فعال هستند و در سال گذشته 287 پروژه نیمه‌تمام استان تکمیل شدند.
وی اضافه کرد: در همین بازه زمانی 2000 متر به فضای بهداشتی استان اضافه‌شده است.
وی از تکمیل ورودی استان از سمت شیراز تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: ورودی استان از سمت دیلم از دیگر مسیرهای پرخطر بود که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
پاپری از برگزاری 11 جلسه شورای برنامه‌ریزی با 103 مصوبه در استان خبر داد و ابراز داشت: 37 کارگروه ذیل این شوراها با 262 مصوبه و همچنین 24 جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با 73 مصوبه برگزار شد.
وی از کسب مقام دوم در راستای بررسی و ارزیابی سازمان اداری و استخدامی ازلحاظ استخراج بهره‌وری در کشور خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته 517 نفر ایثارگران و 104 نفر از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت شده‌اند.

nashast baarname 1

وی تعداد نیروهای انسانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان را 36 هزار و 355 نفر برشمرد و اذعان داشت: از این تعداد 45 درصد زن و مابقی مرد بوده که 37 درصد در بوشهر، 18 درصد در دشتستان و بقیه شهرستان‌ها مشغول خدمت هستند.
وی در خصوص وضعیت نیروهای استخدامی در استان بوشهر گفت: 21 هزار و 492 نفر رسمی و پنج هزار و 217 نفر پیمانی است.
وی در خصوص مدارک تحصیلی نیروهای انسانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: از این تعداد کارمند یک هزار و 570 نفر زیر دیپلم، پنج هزار و 832 نفر دیپلم، دو هزار و 734 نفر فوق‌دیپلم، هجده هزار و 734 نفر لیسانس، شش هزار و 567 نفر فوق‌لیسانس و نه صد و هجده نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند.
وی بابیان اینکه 55 درصد پست‌های با تصدی در استان وجود دارد گفت: 45 درصد پست‌های مصوب استان بلا تصدی است که دو هزار و 468 مورد پست‌های مدیریتی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تعداد معلولان شاغل در دستگاه‌های اجرایی را 143 نفر برشمرد و در تشریح بودجه سال 1402 اذعان داشت: اعتبارات عمرانی استان 112 درصد افزایش داشته که از دو هزار و 16 میلیارد تومان به چهار هزار و 290 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.
وی در ادامه گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان از 643 میلیارد تومان به 864 میلیارد تومان معادل 5/31 درصد افزایش پیداکرده است.
وی افزایش اعتبارات تملک دارایی در سال گذشته را 76 درصد عنوان کرد و ابراز داشت: هفتادویک درصد در سال گذشته و 9 درصد افزایش اعتبارات در حوزه درامدها در سال جاری بوده است.
وی در تشریح تخصیص اعتبارات استانی گفت: 5 تا 8 درصد به طرح هادی روستایی، 10 درصد به آب‌رسانی روستایی، یک درصد به بسیج، پنج درصد به رده‌های نظامی، یک درصد برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و یک درصد در حوزه امور پژوهشی تخصیص می‌یابد.

nashast baarname 1

پاپری در خصوص قانون جدید آلایندگی و ارزش‌افزوده اذعان داشت: از دی‌ماه سال 1400 قانون جدیدی مالیات بر ارزش‌افزوده توسط قانون‌گذار طراحی شد که محیط‌زیست سامانه‌ای را برای میزان آلایندگی طراحی کند ولی تاکنون چنین کاری از سوی محیط‌زیست صورت نگرفته است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اعتبارات انتخابات گفت: اعتبارات بودجه انتخابات ملی بوده و وزارت کشور از سازمان برنامه‌وبودجه کشور به این موضوع تخصیص داده می‌شود و به استان‌ها مربوط نیست.
وی در ادامه گفت: اعتبار راه‌آهن از مصوبات رئیس‌جمهور و ردیف بودجه مستقل داشته و در سفر اول رئیس‌جمهور یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل تهاتر نفت تخصیص یافت.
پاپری در مورد روند پیشرفت ساخت سد دالکی ابراز داشت: اعتبار تخصیص‌یافته سد دالکی درمجموع یک هزار و 80 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور پرداخت شد و دو تا سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن اعتبار نیاز است.
وی در خصوص تکمیل پروژه اهرم به برازجان در پاسخ به سؤال خبرنگاران اذعان داشت: این پروژه جزء کریدور جنوب کشور بوده که در ماه‌های آینده 25 کیلومتران آماده‌شده و مابقی آن با توجه به معارضی که دارد به‌زودی تکمیل خواهد شد.

nashast baarname 1

وی بابیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در استان وجود دارد بیان داشت: مجتمع فرهنگی شبانکاره، آب پخش، دلوار، عسلویه از سالیان قبل نیمه‌تمام رهاشده بود که همگی در حال تکمیل هستند و فقط مجتمع فرهنگی شبانکاره ازلحاظ اسکلت مشکلاتی دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در خصوص تخصیص اعتبار به هیئت‌های ورزشی گفت: هیئت‌های ورزشی نمی‌توانند از اعتبارات استانی دریافت کنند و صرفاً از طریق وزارتخانه و اداره کل ورزش استان می‌توانند اعتبار دریافت کنند.
وی بابیان اینکه در سال 1401 دو هزار و هفت‌صد میلیارد تومان از طریق ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریزشده ابراز داشت: باوجوداین میزان پرداختی در سال گذشته و هزار میلیارد تومان از طریق ارزش‌افزوده در سال جاری به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز شد.
وی از انجام پروژه‌های زیرساختی در شهرهای استان خبر داد و گفت: چهار هزار و هفت‌صد میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه‌های پلاژ بانوان در شهرهای ساحلی و پارک بانوان یا دهکده گردشگری در شهرهای غیر ساحلی در نظر گرفته شد که با مشارکت 50 درصدی شهرداری‌ها احداث می‌شوند.

nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1nashast baarname 1

 

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group