جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه روند گرمای هوا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت گفت: در برخی مناطق استان احتمال افزایش دما تا آستانه ۵۰ درجه سلسیوس وجود دارد.

به گزارش دیارجنوب ، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز جوی تقریباً آرام بر استان بوشهر حاکم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از فردا تا پایان هفته طی ساعاتی از ظهر و بعد از ظهر وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی همراه با خیزش گرد و خاک محلی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و سواحل استان بوشهر هم در برخی ساعات متلاطم خواهد بود.

وی گفت: روند گرمای هوا در این مدت ادامه خواهد داشت و در برخی مناطق استان احتمال افزایش دما تا آستانه ۵۰ درجه سلسیوس دور از انتظار نیست.

damayehava 50

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده غالباً صاف همراه با غبار محلی و در ساعاتی از شب و اوایل صبح احتمال مه صبحگاهی، از ظهر فردا در مناطق شمالی استان همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

محمدی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا در مناطق شمالی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر و از فردا بعد از ظهر در سواحل شمالی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group