پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرگفت: با توجه به اینکه حضور دست‌فروشان در حاشیه راه‌ها خطر زیادی برای مسافران و رانندگان به دنبال دارد به همین دلیل جمع آوری دستفروشان در حاشیه راه‌های استان آغازشد.

به گزارش دیارجنوب، رسول خمیسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخورد با دستفروشان به دلیل تعداد زیاد آنها دشوار است، از این رو اولویت در این خصوص با بزرگراه‌ها است.

وی افزود: بیشترین میزان استقرار دستفروشان در حریم جاده‌های استان در بزرگراه های خلیج فارس و سیراف مشاهده می‌شود.

خمیسی ادامه داد: براساس ماده هفت قانون ایمنی راه ها، استقرار اشیا در راه و حریم قانونی آن ممنوع است و این اداره کل با آن برخورد می‌کند.

dastforosh

وی با بیان اینکه تامین ایمنی و سهولت تردد کاربران جاده ای، اصلی‌ترین اولویت این اداره کل است افزود: فروش در کنار جاده نه تنها برای خود دستفروشان خطرناک است بلکه برخی رانندگان هم با مشاهده دستفروشان، به ناگاه برای خرید میوه و یا دیگر محصولات تغییر مسیر می دهند که این تغییر مسیر ناگهانی سبب کاهش توان راننده یا دیگر کاربران جاده ای در کنترل خودرو شده و منجر به وقوع سانحه می شود.

وی با اشاره به اجرای ۳۰ طرح جمع آوری دستفروشان جاده‌ای بوشهر در سال گذشته اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته موفق به پاکسازی برخی نقاط شده‌ایم ولی دستفروشان در نقاط دیگر به فعالیت های خود ادامه می‌دهند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group