پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را اولویت اول عنوان کرد و گفت: وضعیت سرانه ورزشی استان مطلوب بوده و صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

به گزارش دیارجنوب، یاسر جمالی در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی بابیان اینکه طرح پیکر سنجی در مدارس در سطح استان در سال تحصیلی آینده آغاز خواهد شد اظهار داشت: بر اساس این طرح دانش آموزان کاملاً به‌صورت تخصصی رشته ورزشی موردعلاقه خودشان را انتخاب می‌کنند که نقش بسزایی در رشد و سرعت پیشرفت آن‌ها خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در مرحله بعد در بحث مالی موردحمایت قرار خواهند گرفت تا بتوانند به تیم ملی راه پیدا کنند.
وی در خصوص حمایت از ورزشکاران و حضور در تیم‌های ملی ابراز داشت: در رشته‌هایی که ظرفیت آن‌ها در استان برای قهرمانی وجود دارد بعد از تمام شدن فصل گرما از چند تیم ملی در استان میزبانی خواهیم کرد تا شرایط برای قهرمانی ورزشکاران در استان فراهم شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در خصوص پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش در استان بیان داشت: پروژه‌های قابل‌توجهی در سطح استان در حال انجام است که به دنبال تکمیل کردن آن‌ها هستیم.

nashast varzesh 1

وی تأکید کرد: نوع نگاه و نگرش به پروژه باید بر اساس نیازسنجی و آمایش سرزمینی و به‌صورت تخصصی انجام خواهد گرفت.
وی پروژه‌های حوزه ورزش را ۴۴ مورد برشمرد و گفت: اکثر این پروژه‌ها دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی بوده سالن چندمنظوره بوشهر در مجموعه مهدوی و صلح آباد ازجمله آن‌ها است.
وی وضعیت سرانه ورزشی استان را نسبت به کشور خوب عنوان کرد و اذعان داشت: وضعیت سرانه ورزشی در استان یک متر و ۲۳ سانتی‌متر بوده که به نسبت معدل کشوری یک متر از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.
جمالی اتمام پروژه‌های فعلی را اولویت اصلی عنوان کرد و گفت: به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم و پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد مگر اینکه اعتبار آن به‌طور کامل تخصیص پیدا کند.
وی در خصوص نگهداری از اماکن ورزشی گفت: یکی از چالش‌های جدی درگذشته و حال نگهداری از اماکن ورزشی بود که بخش سرایداری و نگهداری از اماکن در نظر گرفته نشده بود.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از تجهیزات اماکن سرمایشی است که بخشی از آن در بیرون و بخشی دیگر در داخل نگهداری می‌شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه مسئولین و صنایع از ورزش حمایت کنند بیان داشت: درحالی‌که ۲۲ شرکت پتروشیمی به همراه نیروگاه و شرکت‌های صنعتی زیادی در استان وجود دارند تیم‌های ورزشی نباید معطل اعتبار و هزینه کمی برای فعالیت خود باشند.

nashast varzesh 1

وی بابیان اینکه صنایع باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند ابراز داشت: بودجه وزارت ورزش بسیار محدود بوده و با این اعتبار به همه مشکلات حوزه ورزش نمی‌توان رسیدگی کرد.
وی با اشاره به اینکه 46 هیئت ورزشی در استان وجود دارد گفت: تعداد ورزش‌های سازمان‌یافته تاکنون 45 هزارتا است که با اجرای طرح‌های مختلف در خصوص کمیت ورزش‌ها این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.
جمالی از فعالیت 37 ملی‌پوش در استان خبر داد و گفت: در خردادماه اولین مدال بین‌المللی کشتی توسط علی دزفولی کسب شد و در حوزه فوتبال ساحلی موفقیت‌های خوبی کسب‌شده است.
وی در ادامه گفت: در رشته قایقرانی در چند تیم مقام دوم و سوم قهرمانی کشور کسب شد ودررشته تکواندو علیرضا بخت سهمیه پارا آسیایی را کسب کرد.

nashast varzesh 1

وی در خصوص انتصابات اولویت را به جوانان عنوان کرد و اذعان داشت: در پست‌های مختلف کمبود نیرو وجود دارد ولی اولویت با جوانان انقلابی دارای سلامت نفس است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر درصد وام ازدواج محقق شده در سال قبل را 73 درصد عنوان کرد و گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری برنامه‌های خوبی درزمینهٔ ازدواج آسان انجام‌گرفته که به نسبت کل کشور خوب بوده و 20 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی بابیان اینکه 210 خانه ورزش روستایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده در خصوص اعتبارات مصوب در سفرهای رئیس‌جمهور بیان داشت: در سفر اول رئیس‌جمهور 70 میلیارد تومان به طرح‌های ورزشی و در سفر دوم 201 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز فضاهای ورزشی مصوب شد.

nashast varzesh 1nashast varzesh 1nashast varzesh 1nashast varzesh 1nashast varzesh 1nashast varzesh 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group