جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایشی دما در این استان، در ۲۴ ساعت گذشته دما در اهرم تنگستان به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت شهرهای برازجان، خورموج، جم و عسلویه به ترتیب با دمای ۴۷، ۴۶، ۴۴ و ۴۲ درجه سانتیگراد در بین گرم‌ترین شهرهای استان بوشهر قرار داشتند.

وی بیان کرد: پیش بینی شده با تداوم روند افزایشی دما در استان، دما در برخی نقاط و بویژه مناطق غیرساحلی به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

مساعدی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی پنج روز آینده جوی آرام بر استان حاکم است.

garma

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این مدت افزایش رطوبت و شرجی، غبار محلی و در برخی از نقاط مه صبحگاهی، پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۴۴، جزر اول ساعت ۰۵:۰۰ ، مد دوم ساعت ۱۱:۲۳ و جزر دوم ساعت ۱۸:۵۷ خواهد بود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group