جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دانشگاه‌ها رشته‌های مورد نیاز صنایع استان بوشهر را ایجاد و راه‌اندازی کنند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با مدیرعامل پارس جنوبی اظهار داشت: این نشست هم اندیشی در ادامه سلسله جلسات عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات دانشگاه‌های استان و با اولویت مسائل فرهنگی و صنفی برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در فضای کنونی که دشمن همه ظرفیت‌های خود را در جنگ ترکیبی برای هدف قرار دادن افکار اقشار مختلف به ویژه نخبگان، دانشجویان و جوانان به کار گرفته است باید اهتمام ویژه‌ای در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

daneshjo

وی برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی شاخص نظیر توجه ویژه به نماز، راهیان نور، راهیان پیشرفت و جهاد تبیین در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی یک ضرورت دانست و افزود: این اقدامات می‌تواند برنامه‌های آفندی دشمن را خنثی کند و تأثیر مثبتی را در عمق بخشی به بینش معنوی، اخلاقی و علمی داشته باشد.

پورات با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک فرصت عظیم و بی‌بدیل در ارتقا روحیه دینی و معنوی است، بیان کرد: دانشگاه‌های استان با کمک و حمایت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بایستی از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عمق بخشی به ارتباط میان دانشگاه و صنعت را یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم و مجموعه عالی دولت در استان بوشهر دانست و افزود: تمامی دانشگاه‌های استان با نیاز سنجی صحیح از رشته‌های مورد نیاز و متناسب با صنایع مستقر در استان بوشهر در تقویت حرفه‌آموزی گام برداشته که بر این اساس به نحو مطلوبی روند اشتغال دانشجویان در صنایع مستقر در استان به ویژه منطقه ویژه پارس جنوبی فراهم شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group