شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: مجرمین سایبری با تبلیغات گسترده دروغین اینترنتی فروش سوالات مرحله دوم کنکور 1402 و تضمین صددرصدی قبولی در آزمون،در کمین سرمایه متقاضیان هستند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ؛ سرهنگ مهدی قاسمی، در تشريح اين خبر اظهار داشت: با نزدیک شده به زمان برگزاری مرحله دوم کنکور سال جاری(14 و 15 تیرماه)، همانند سال‌های گذشته البته بصورت کمرنگ‌تری شاهد شکل‌گیری تبلیغات دروغین فروش سوالات اصلی کنکور در بستر اینترنت خصوصاً شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیربومی هستیم.
اين مقام انتظامي ادامه داد: متأسفانه مجرمین سایبری با مانیتورینگ فضای رسانه‌ای کشور و بر حسب مراجعات کاربران به اینترنت و رسانه و پیش‌بینی نیازمندی آنها اقدام به طراحی یک پلتفرم مجرمانه نموده و با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و بعضاً با سوء استفاده از نام و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصاً مؤسسات آموزشی معتبر کشوری، با ادعای در اختیار داشتن سؤالات کنکور پیش‌رو، مبالغ مختلف حتی چند ده میلیون تومانی را از متقاضیان دریافت و کلاهبرداری می نمایند.

konkor fata

وی افزود که تحلیل وضعیت سالیان اخیر چند نکته اساسی را ثابت و محرز کرده است: 1- تا کنون بهیچ عنوان سؤالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، بیرون نیامده و افشاء نشده است . 2-تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا اصلاً سوالی در اختیار فرد نبوده و صرفاً تبلیغ دروغین بوده و با هدف اخذ وجه و سپس عدم پاسخگویی به تماس و ارتباط خریدار اتفاق می‌افتد و یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه میشود مربوط به کنکور سنوات گذشته بوده که در قالب دروغین سؤالات جدید ارسال می گردد. 3-در اکثر موارد، متقاضیان خرید این نمونه سؤالات بدون اطلاع والدین اقدام به پرداخت پول می‌نمایند و بیانگر عدم نظارت پدر و مادرها در این ایام خاص بر فعالیت فرزندان عزیزشان هست.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خاتمه با تأکید به این موضوع که برای رفع دغدغه و نگرانی داوطلبین و والدین آنان از تأثیر فعالیت این افراد در زیر سوال بردن سلامت برگزاری کنکور و همچنین شناسایی و دستگیری کلاهبرداران سایبری، کارگروه‌های عملیاتی در پلیس فتا سراسر کشور منجمله پلیس فتا استان تشکیل و رصد و پایش شبانه‌روزی در اولویت مأموریتی همکارانم قرار دارد به مردم عزیز خصوصاً داوطلبین شرکت در کنکور توصیه نمودند که فریب تبلیغات و ادعاهای دروغین سودجویان سایبری را نخورده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group