جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان گفت: روستاییان دشتستان در حوزه صنایع دستی توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، سیده خدیجه حسینی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان، کارگاه آموزشی چرم دوزی و دباغی با محوریت توانمندسازی و ایجاد خودباوری در هنرجویان، در روستاهای کم برخوردار و کم جمعیت استان بوشهر، در روستای هلپه ای دشتستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان با اشاره به اینکه اداره فنی و حرفه‌ای دشتستان گواهی و مدرک معتبر به کارآموزان در پایان دوره اعطا می‌کند اظهار داشت: کارآموزان در سه مرحله کارت مهارت، کارگاه آموزشی و کارگاه تولیدی را وقتی که با موفقیت پشت سر گذاشتند به آنها تسهیلات داده می‌شود.

miras dasht

وی میزان تسهیلات را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: به ازای اینکه این تسهیلات به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند، به کسانی که در مرحله تولید هستند تعلق می‌گیرد.

وی گفت: هدف اصلی از این دوره‌ها توانمند سازی و ایجاد خودباوری در هنرجویان روستاهای کم جمعیت است، تا با فراگیری اصولی متدهای مختلف، به جای استفاده از الگوهای آماده موجود در بازار، بتوانند برای هر نوع کیف و کفشی، ماکت مورد نیاز را ایجاد و اقدام به تولید آن کنند./ مهر

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group