پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خوابگاه متاهلی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس و علوم پزشکی و احداث استخر دانشجویی اختصاص یافته است.

به گزارش دیارجنوب، محسن پاپری‌زارعی روز یکشنبه در نشست با دانشجویان استان بوشهر اظهار کرد: از این مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای احداث خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس، ۳۵ میلیارد تومان برای خوابگاه متاهلی دانشگاه علوم پزشکی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای استخر دانشجویی دانشگاه خلیج فارس اختصاص یافته است.
وی افزود: افزون براین با توجه به برخی مشکلات زیرساختی در دانشگاه فرهنگیان تلاش شده ساز و کار لازم برای حل مشکل تجهیزات این دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیزات آزمایشگاهی و آی تی فراهم شود.

khabgah d
رسیدگی به مشکلات دانشجویی از اولیت‌های استان بوشهر
مدیرکل دفتر سیاسی استاندار بوشهر گفت: یکی از اولویت‌های استان در بخش دانشگاه‌ها رسیدگی به مسائل و مشکلات دانشجویی و حرکت در مسیر اعتلای حوزه آموزشی است.
سعید حیدری اظهار کرد: دفاع و استیفای حقوق دانشجویان و رسیدگی به مطالبه‌های آنان از جمله رویکردهای مهم مدیریت ارشد استان بوشهر است.
وی با اشاره به برخی دستاوردها در حوزه دانشجویی متاثر از پیگیری‌ها در دولت مردمی و انقلابی گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل عمده صنفی دانشجویان در استان برطرف و طی روزهای آینده اخبار بهتری از این حوزه اطلاع رسانی می‌شود.
تشکل‌های دانشجویی جریان ساز هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: یکی از رویکردهای دولت مردمی یافتن مسیر سازنده برای حل مسائل جامعه و تدوین و ترسیم نقشه پیشرفت برای آینده کشور است.
رقیه زنگنه نژاد افزود: این نشان می‌دهد که اولویت‌های جامعه را درک می‌کنیم و برای آن دغدغه داریم و آنچه امروز باید به صورت عینی اتفاق افتد این است که تشکل‌های دانشجویی باید جریان‌ساز باشند.
وی تاکید کرد: تلاش می‌شود از این فضای دانشگاه و تعاملی که بین دانشجویان وجود دارد و آن روحیه جوان‌گرایی برای گفتمان‌هایی که جزء گفتمان‌های اصیل انقلاب اسلامی هستند اتفاق افتد و این تشکل‌ها گسترش پیدا کنند و بدرخشند.
زنگنه‌نژاد افزود: یکی از دغدغه‌های امروز ما بحث خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این ارتباط ترویج گفتمان آسان ازدواج دانشجویی از مهمترین رویکردهای مدیریت ارشد استان در این بخش است.
وی ادامه داد: سال گذشته آئین ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های استان برگزار شد و امید می‌رود امسال نیز نظیر این مراسم با کمک و راهبری دانشجویان در استان برگزار شود.
زنگنه نژاد تاکید کرد: تلاش می‌شود با ایجاد زیرساخت‌های لازم دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل خود یک زندگی سالم و ساده‌ و اشتغالی که برای جوان‌های دانشجو چه به صورت کارگاه فنی و حرفه‌ای و چه به صورت استفاده از دانش فنی آن‌ها در طرح‌هایی که وابسته به دستگاه‌های اجرایی و صنعت است ایفای نقش کنند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group