جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز چهارشنبه هفته جاری تا اوایل هفته آینده با وزش شدید بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و دریا متلاطم و همچنین برای برخی از مناطق مستعد استان احتمال نفوذ گرد و غبار پیش‎‌بینی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز دوشنبه اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، سرعت وزش باد در استان بوشهر و روی دریا افزایش می‌یابد.
وی افزود: دمای هوا نیز در استان بوشهر همچنان روند افزایشی دارد و شهرهای اهرم، برازجان و خورموج در ۲۴ ساعت گذشته دمای ۴۷ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

mavaji khalijfars
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب در سواحل و فرا ساحل جنوبی و مناطق مرتفع شرقی ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب در سواحل و فراساحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
مساعدی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۰۰، جزر اول ساعت ۱۱:۱۰ ، مد دوم ساعت ۱۶:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۲:۲۵ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group