جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از افزایش اماکن اسکان اضطراری در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و گفت: این نهاد ضمن ارتقا آمادگی امدادگران، برای اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان در سوانح طبیعی، اماکن را افزایش آماده کرده است.

به گزارش دیارجنوب، احسان ایزدپناه صبح امروز در نشست بررسی تعیین مکان اضطراری شهروندان در زمان بحران اظهار داشت: بوشهر یکی از مناطق مهم حادثه‌خیز در کشور محسوب می‌شود و در معرض بسیاری از بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله قرار دارد.
وی با اشاره به ایجاد تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع بلایا و کاهش آسیب‌ها در زمان بحران‌ها گفت: در این راستا برای ارتقا آمادگی امدادگران مانور و رزمایش‌های امداد و نجات هر ساله برگزار می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر به اهمیت فراهم شدن اسکان اضطراری پرداخت و تصریح کرد: جانمایی و آماده‌سازی محل اسکان اضطراری شهروندان در زمان بحران بر اساس استانداردها و زیرساخت‌های لازم با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

izadpanah h
وی بیان کرد: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر جانمایی، آماده‌سازی و افزایش مکان برای اسکان اضطراری در سطح شهر، با در نظر گرفتن فرهنگ و آداب مردم مناطق مختلف است که هم اکنون در این نشست مشترک در حال پیگیری آن و اقدامات اولیه از قبیل جانمایی اماکن امن برای اسکان اضطراری هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: یکی از مخاطرات که همواره پس از وقوع زلزله و حوادث ناگوار، با آن مواجه هستیم، اسکان اضطراری افراد زلزله‌زده، شناسایی و تعیین مکان مناسب برای راه‌اندازی اسکان موقت و اضطراری همراه با زیرساخت‌های لازم از قبیل سرویس بهداشتی، حمام و امکانات رفاهی متناسب با فرهنگ منطقه زلزله‌زده است.
ایزدپناه خاطرنشان کرد: در نشست با مدیران مربوطه، تلاش می‌شود با رعایت موازین قانونی و کارشناسی، بهترین مکان برای اسکان اضطراری در زمان وقوع بحران انتخاب کنیم.
کوروش دهقان مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: اهمیت اسکان اضطراری در زمان بحران موجب شده تا مدیریت بحران استانداری، نسبت به شناسایی بر حسب ظرفیت به نفر هر منطقه اقدام کرده و تا رسیدن به آن ظرفیت استاندارد، نسبت به آماده‌سازی اماکن با همکاری هلال احمر ، بنیاد مسکن همواره اهتمام خواهد داشت.
مقدم مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر هم در این نشست بیان داشت: برای جانمایی و ایجاد اسکان اضطراری باید موضوع دسترسی به زیر ساخت‌های آب برق و گاز و همچنین برآورد اولیه هزینه آن مورد توجه قرار گیرد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group