شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به آغاز طرح سرشماری پرندگان تابستان‌گذر گفت: همه مراکز دفع پسماند در استان بوشهر فاقد مجوز هستند.

به گزارش دیارجنوب، عبدالرحمن مرادزاده روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: با توجه به شعار هفته محیط زیست امسال که "نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" است باید با استفاده کمتراز ظروف و کیسه های پلاستیکی و جایگزین کردن بهترین راهکار برای کاهش این معضل تلاش کنیم.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: این اداره کل 8 منطقه را تحت مدیریت دارد و دارای 3 منطقه حفاظت شده شامل مند، حله و کوه بیرمی است.
وی به 2 پارک ملی نایبند در عسلویه و نخیلو شهرستان دیر اشاره کرد و گفت: جزیره خارگو نیز بعنوان پناهگاه حیات وحش آهوی ایرانی و اثر طبیعی ملی کوه نمک نیز تحت نظارت اداره کل محیط زیست استان بوشهر هستند.

neshaste kh mohit 1
مرادزاده مناطق شکار ممنوع در استان بوشهر را برشمرد و عنوان کرد: کوه مند، تنگ باهوش شاهزاده ابراهیم،کوه سیاه و ارم از مناطق شکار ممنوع هستند و در کنار آنها نیز عرصه های تالابی شامل تالاب جزیره حاله تنگستان، منطقه حور بردستان و 2 خور در بوشهر واقع قرار دارد.
وی درخصوص صنایع مستقر در استان بیان داشت: از شمال تا جنوب استان بوشهر صنایع مختلفی مستقر هستند که بیشترین آنها در شهرستان های عسلویه و کنگان قرار دارند.
مراد زاده با بیان اینکه استان بوشهر دارای 967 کیلومتر نوار ساحلی است، افزود: موضوع پایش دریا و شناگاه ها از جمله وظایف محیط زیست است که بخش عمده ای از آن در فصل تابستان انجام می شود.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر نظارت بر مراکز دفع پسماند را از دیگر وظایف اداره کل محیط زیست عنوان کرد و گفت: در هر شهر و روستا به مراکز نظارت دفع پسماند نیاز است تا سازمان شرایط را بررسی و با مشاهده مشکل نظرات خود را اعلام کند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاظر همه مراکز دفع پسماند در استان بوشهر فاقد مجوز هستند.
مراد زاده به دیگر وظایف اداره کل محیط زیست استان اشاره کرد و گف: نظارت بر مراکز بهداشتی، پایش خاک، نظارت بر سواحل، و موضوعات گرد و غبار بر عهده این اداره کل است.
وی با اشاره به تهیه بانک ژنتیکی بیان داشت: این بانک برای حیواناتی که در ایران زندگی میکنند فراهم شده و در موزه ای در تهران تحت نظارت سازمان محیط زیست نگهداری می شود.

neshaste kh mohit 1
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر درخصوص شکار و صید غیر مجاز در استان بوشهر گفت: بوشهر یکی از استان های غنی از نظر حیات وحش است که پرندگان بسیاری بصورت دریایی و طبیعی در این منطقه زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاظر با احتساب روسای ادارات 80 محیط بان در استان بوشهر وجود دارد، افزود: هر یکهزار هکتار از منطقه بصورت استاندارد به یک محیط بان نیاز دارد و طبق استاندار جهانی باید در هر کشور و منطقه ای 17 درصد تحت حفاظت قرار گیرد که در ایران در حال حاظر 11.5 در صد و در استان بوشهر 7.5 درصد مدیریت می شود.
مراد زاده به پایش زیست محیطی در کارخانجات سیمان مستقر در استان اشاره کرد و گفت: در استان بوشهر3 کارخانه سیمان وجود دارد که پایش زیست محیطی آنها طبق فرم های خوداظهاری انجام و درصورت مشاهده مشکل تذکر داده می شود.
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر درخصوص آلودگی شناگاه ها عنوان کرد: شناگاه به صورت مقطعی بررسی و در صورت وجود آلودگی اعلام میشود و به دلیل مقطعی بودن نمیتوان شناه گاه های استان را دارای آلودگی کامل عنوان کرد.
وی ادامه داد: درخصوص ورود فاظلاب به دریا، روان آب های ساحلی و فصلی نیز بررسی ها انجام و درصورت بروز آلودگی اخطار داده می شود.
مراد زاده با اشاره به طرح سرشماری پرندگان تابستان‌گذر بیان کرد: طرح سرشماری پرندگان تابستان‌گذر در استان از روز گذشته آغاز و طی سه روز بررسی، آمار اصلی اعلام و در این طرح جوجه ها حلقه گزاری می شوند.

neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1neshaste kh mohit 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group