جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۲۶۴ تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون و ۵۸۷ ملیون دلار از گمرک دیر به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، علی سلیمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از گمرک دیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده شامل کالاهای کشاورزی، مواد غذایی و صنایع معدنی بوده است.
وی افزود: با توجه به این که بندر دیر در جنوب استان بوشهر پایانه اصلی صادرات غیرنفتی به کشور قطر محسوب می‌شود، تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و نیروی انسانی مورد نیاز در این گمرک نیز در نظر گرفته شده‌ است.

saderatkala
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: مقصد عمده کالاهای صادراتی از این گمرک، کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر است.
سلیمانی ادامه داد: در کنار راه اندازی دستگاه ایکس ری کامیونی و استقرار سگ‌های مواد یاب در این گمرک توجه ویژه ای به زیرساخت‌های الکترونیکی این گمرک بر بستر فیبر نوری شده است.
وی با اشاره به حجم رو به افزایش صادرات و ترانزیت گمرکی در بندر دیر، عنوان کرد: با دادن یک سری مجوزها، تجارت و بازرگانی در این بندر تسهیل و با کاهش هزینه‌ها برای صادرکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی، زمینه برای اشتغال پایدار و ارزآوری به کشور فراهم می‌شود./ ایرنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group