جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی، کارگاه «اریکه هنر» با حضور فرماندار بوشهر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در محله ریشهر بندر بوشهر افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر محوریت این کارگاه را قالی بافی عنوان کرد و گفت: برندسازی و اقتصادی سازی صنایع دستی در رشته های مختلف این صنعت بسیار حائز اهمیت است.
اسماعیل سجادی‌منش افزود: این کارگاه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است.

kargah sanaye b 1
وی ادامه داد: در این کارگاه علاوه بر فروش محصولات صنایع‌دستی، دوره‌های فراگیری گلیم بافی و تابلو فرش نیز آموزش داده خواهد شد.
سجادی‌منش بیان کرد: فعالیت چنین کارگاه‌هایی به رونق اشتغال کمک می‌کند که با بهره‌برداری از این کارگاه برای ۱۵ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.
فرماندار بوشهر در این آیین اظهار کرد: برندسازی و اقتصادی سازی صنایع دستی در رشته های مختلف این صنعت بسیار حائز اهمیت است.
صالح رحیمی خاطر نشان کرد: حوزه صنایع‌دستی بوشهر دارای قابلیت های ارزشمندی است که می‌تواند به شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی بیانجامد.
وی افزود: بوشهردر حوزه صنایع دستی از لحاظ قدمت، پیشینه و کیفیت محصول حرف اول را در کشور می‌زند و ایجاد کارگاه های صنایع دستی در این بخش بسیار اهمیت دارد.

kargah sanaye b 1kargah sanaye b 1kargah sanaye b 1kargah sanaye b 1kargah sanaye b 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group