چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

پروژه مدرن تکثیر میگو با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه لارو در شهرستان دیر افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور روز چهارشنبه در آئین افتتاح پروژه تکثیر میگو در شهرستان دیر اظهار کرد: محوری‌ترین برنامه وزارت کشور پرداختن به زنجیره‌های ارزش و توسعه در استان‌ها است که با کمک گروه کاری امسال شاهد تحول بنیادین و ایجاد رونق زنجیره‌های ارزش در این حوزه هستیم.
محسن کوشش‌تبار افزود: استان بوشهر در بخش توسعه دریا محور و صادرات و واردات گام‌های مهمی برداشته است.
وی ادامه داد: فعالیت بخش خصوصی مرکز تکثیر لارو میگو در شهرستان دیر نمونه بارزی از شتاب توسعه طرح‌های اقتصادی در جنوب استان بوشهر است و نقش مهمی در اشتغال‌آفرینی دارد.

eftetahiye dayer
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: صادرات میگو بخش مهم زنجیره ارزش این مزیت رقابتی است که شناسایی، مطالعه و توسعه زنجیره ارزش راهبردی از اولویت برنامه‌های وزارت کشور در حوزه اقتصادی است.
وی با بیان اینکه زنجیره ارزش رقابت‌پذیر در همه استان‌ها شناسایی شده خواستار تکمیل زنجیره ارزش خرما و میگو در استان بوشهر شد.
فرماندار دیر گفت: پروژه مدرن تکثیر لارو میگو در زیربنای ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه لارو میگو با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.
یونس باربرز افزود: افتتاح پروژه مدرن تکثیر لارو میگو زمینه اشتغال ۲۵ نفر را در منطقه به صورت مستقیم فراهم می‌کند.
وی در خصوص واگذاری اراضی برای پرورش میگو اظهار کرد: در زمان حاضر ۲ هزار هکتار از اراضی پرورش میگو در محدوده بردخون شهرستان دیر با کمک سازمان محیط زیست در حال پیگیری و واگذاری به شیلات است.
فرماندار دیر گفت: احداث اسکله صیادی شهرداری و نصب ایستگاه آتش‌نشانی و آتشخوار و سایر تجهیزات شیلات از نیازهای اساسی این شهرستان است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group