پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت بیش از ۱۲۹ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: این میزان تولید گندم تاکنون نسبت به سال گذشته حدود ۳ برابر افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، کبری توکلی با بیان اینکه بارش مطلوب باران در زمستان گذشته سبب پربار شدن محصولات کشاورزی از جمله گندم شده است اظهار داشت: 100 هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان بوشهر زیر کشت گندم قرار گرفته که 85 درصد آنها دیم است.
وی با بیان اینکه سال زارعی گذشته به سبب خشکسالی محصول اراضی دیم خسارت قابل توجهی دید گفت: در سال زراعی جاری ضمن اینکه اراضی 85 هزار هکتار دیم استان به بار نشسته تولید محصول اراضی گندم آبی هم در هر هکتار افزایش یافته است.

bardasht gandom
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت گندم از نیمه دوم فروردین آغاز شده است گفت: تاکنون از 100 هزار هکتار اراضی گندم‌زار استان بوشهر محصول 90 هزار هکتار برداشت شده است.
توکلی با اشاره به برداشت 129 هزار و 100 تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این میزان گندم تولیدی نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم تا 135 هزار تن افزایش یابد.
وی به آمار خرید گندم از کشاورزان پرداخت و بیان کرد: تاکنون بیش از 115 هزار و 164 تن گندم معمولی، یک هزار و 220 تن گندم دروم تحویل انبارهای تعیین شده استان بوشهر در 14 منطقه شده است.
معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین از خرید یک هزار و 234 تن محصول گندم قراردادی و 11 هزار و 500 تن بذر گندم از کشاورزان استان بوشهر خبر داد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group