پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با شدت گرفتن وزش بادهای شمالی، از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده بخش‌هایی از خلیج فارس متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، طلیعه محمدی روز سه شنبه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بعدازظهر امروز دریا برای ساعاتی به‌نسبت مواج باشد که از اواسط شب به‌تدریج وضعیت آرام خواهد شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: فردا نیز به‌طور موقت سواحل جنوبی خلیج فارس در ساعاتی از بعدازظهر مواج خواهند بود.
وی گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با عبور امواج ناپایدار جو، طی ساعاتی ضمن افزایش پوشش ابر و وزش تندبادهای لحظه‌ای، در برخی نقاط استان و همچنین روی دریا احتمال وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف باران وجود دارد.

bad moj
وی اضافه کرد: طی این مدت، با شدت گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، بخش‌هایی از خلیج فارس نیز متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک خواهد بود.
وی گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی، امروز سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و در بخش‌های جنوبی خلیج فارس تا اوایل شب ۱۶ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی امروز تا اواخر شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و از فردا در همه قسمت‌ها ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group