پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۶ هزار و ۴۸۴ داوطلب در ۳۳ حوزه امتحانی برای رشته آموزگاری در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند.

به گزارش دیارجنوب، علی موحدی روز جمعه در بازدید از حوزه آزمون استخدامی شهرستان دشتستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد داوطلب پنج هزار و ۸۷۰ نفر زن و ۶۱۴ نفر مرد هستند.
وی افزود: قرار است از این شمار شرکت کننده ۲۸۷ نفر در رشته آموزگاری جذب آموزش و پرورش شوند که از این تعداد ۵۰ نفر سهمیه آموزش وپرورش استثنایی هستند.

estekhdami az
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: آزمون استخدامی امروز در ۱۰حوزه شهرستان دشتستان، ۵ حوزه شهرستان گناوه و ۱۷ حوزه شهرستان دشتی از سوی آموزش و پرورش استان و یک حوزه از سوی سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
وی با بیان اینکه به زودی ثبت‌نام در آزمون‌های استخدامی رشته‌های دبیری و پرورشی از سوی سازمان سنجش آغاز می‌شود، گفت: سهمیه اولیه استان در آزمون استخدامی رشته‌های دبیری ۲۹۰ نفر و در رشته‌های پرورشی و مراقب سلامت ۲۲۰ نفر است.
موحدی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان در این سه آزمون، از مهر ۱۴۰۲ در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.
وی بیان کرد: ۳۸۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز از سال تحصیلی آینده، فعالیت آموزشی و پرورشی خود را در مدارس شروع می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به پذیرش ۳۹۰ نفر در کنکور سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان گفت: هنوز سهمیه استان برای جذب در دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۲ اعلام نشده است.
وی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ فرهنگی استان واجد شرایط بازنشستگی هستند که پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر، متقاضی بازنشستگی بوده و مابقی همچنان در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group