پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آزاد شدن صید شوریده ماهیان در زیستگاه‌ آبزیان خلیج فارس، محدوده استان بوشهر خبر داد و گفت: صید، خرید، فروش و حمل ماهی شوریده در صیدگاه‌ها و بنادر صیادی استان تا اطلاع ثانوی آزاد است.

به گزارش دیارجنوب، عقیل امینی روز پنجشنبه با اشاره به آغاز ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی در سایت‌های ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: ذخیره کردن بچه میگو در استخرهای پرورشی در 402 مزرعه استان بوشهر تا پایان تیر ماه ادامه دارد.
وی از تولید 3 میلیارد قطعه بچه میگو از 22 کارگاه تکثیر آبزیان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این میزان بچه میگو مزارع 7 هزار و 259 هکتاری پرورش این آبزیان ذخیره و مازاد بچه میگوها به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون 40 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی رهاسازی شده است تصریح کرد: برای تغذیه میگوهای پرورشی امکانات لازم فراهم شده و از 66 هزار تن خوراک مورد نیاز میگوهای پرورشی 50 درصد آن از 5 کارخانه تولیدی بوشهر و مابقی از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

mahi shooride


امینی با بیان اینکه برداشت میگو پرورشی از مهر ماه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: سال گذشته 38 هزار تن میگو پرورشی در استان تولید شد و پیش‌بینی شده امسال به 44 هزار تن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه میگوهای پرورشی استان بیشتر به کشورهای روسیه، چین و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود اضافه کرد: سال گذشته از محل صادرات میگوهای پرورشی استان بوشهر 152 میلیون دلار درآمد ارزی حاصل شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر صید ماهی را از دیگر ظرفیت‌های این استان ساحلی دانست و خاطر نشان کرد: آغاز صید ماهی و میگو در ماه‌ها و فصول مختلف تعریف و تعیین شده است.
امینی با بیان اینکه صید آبزیان به روش ترال در خلیج فارس ممنوع و تخلف است گفت: صید آبزیان به روش ترال در زمان آزادسازی صید میگو با محدودیت‌های خاص تعیین و اعلام می‌شود و در دیگر ماه‌ها و ایام ممنوع است.
وی با اشاره به آزادسازی صید شوریده ماهیان در آبهای خلیج فارس تصریح کرد: صید ماهی شوریده در زیستگاه‌های خلیج فارس، محدوده استان بوشهر از اردیبهشت تا اطلاع ثانوی آزاد شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس اعلام پژوهشکده آبزیان، ماهی شوریده به شیوه‌های صید گوشگیر مانعی ندارد افزود: شوریده یکی از ماهیان تجاری و با ارزش اقتصادی و تقاضای مصرف زیاد است که در سال‌های گذشته به علت صید بی رویه و غیرقانونی و به دنبال آن کاهش ذخایر با روند کاهشی مواجه بوده است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group