جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان گفت: در این راستا تاکنون از ۳۴ هزار هکتار اراضی بیش از ۴۱ هزار تن گندم برداشت شده است.

به گزارش دیارجنوب، کبری توکلی روز دوشنبه با اشاره به اینکه بارش مطلوب باران سبب افزایش تولید گندم در استان شده است، اظهار داشت: در سال زراعی جاری از 100 هزار هکتار اراضی کشت گندم، 85 درصد آن دیم است که بارش باران نقش مهمی در تولید گندم در این اراضی دارد.
وی با بیان اینکه بارش باران در فصل گذشته زمینه خوشحالی کشاورزان در به ثمر شدن اراضی گندم‌زار استان را فراهم کرده است گفت: در سال زراعی جاری 85 هزار هکتار اراضی استان بوشهر تحت پوشش گندم دیم و 15 هزار هکتار زیر کشت محصول گندم آبی رفته است.

bardashte gandom 5
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از 100 هزار هکتار اراضی استان گفت برداشت از نیمه دوم فروردین ماه آغاز شده و تاکنون برداشت گندم از سطح 32 هزار و 400 هکتار اراضی دیم و 2 هزار و 480 هکتار اراضی آبی استان انجام شده است.
توکلی از فعالیت 700 کمباین در درو گندم اراضی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا تاکنون از 34 هزار هکتار اراضی بیش از 41 هزار تن گندم برداشت شده است.
وی میزان خرید گندم دروم را 350 تن اعلام کرد و افزود: علاوه بر گندم دروم بیش از 41 هزار تن گندم معمولی از کشاورزان خریداری شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل 40 هزار تن گندم از اراضی استان برداشت و خریداری شد اضافه کرد: برداشت گندم تا اوایل خرداد ماه در اراضی استان بوشهر ادامه دارد و پیش‌بینی تولید بیش از 120 هزار تن شده است./ تسنیم

 

خبر مرتبط:

برداشت ۳۶ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر+ تصاویر

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group