جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مرغ منجمد به‌منظور تنظیم و تعادل در بازار این استان از روز دوشنبه گسترده و مستمر توزیع می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، سید عبدالحسین موسوی‌فرد روز شنبه ۲۶ فروردین ماه اظهار کرد: در پی افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و جوجه یک روزه، جوجه‌ریزی در اسفندماه کاهش یافت؛ فرودین ماه با کاهش عرضه مرغ قیمت این محصول با افزایش روبه‌رو شد.
وی با بیان اینکه به‌منظور تنظیم و تعادل در بازار، عرضه مرغ منجمد در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: بر اساس مصوبه امروز صبح(شنبه ۲۶ فروردین) مقرر شد که از روز دوشنبه مرغ منجمد در استان بوشهر عرضه شود.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه مرغ منجمد از دو هفته پیش در این استان انجام شده و اکنون سهمیه مرغ منجمد هر شهرستان در حال انتقال به سردخانه‌ها است.

morgh monjamed
به گفته موسوی‌فرد، به میزان میانگین مصرف روزانه مرغ گرم در هر شهرستان، مرغ منجمد در تمام فروشگاه‌ها و شبکه‌های عرضه کننده این محصول توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه گزارش‌های میدانی حاکی از عرضه مرغ گرم به قیمت هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان در بازار استان بوشهر است، تصریح کرد: قیمت تعیین شده برای مرغ منجمد حدود ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان برای مصرف کننده خواهد بود.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز حدود ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در بازار این استان توزیع شد.
موسوی‌فرد با بیان اینکه بازار مرغ تابع سیاست‌های ملی و فرامنطقه‌ای است، گفت: مرغ‌داران مدعی هستند که قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ گرم و زنده ۵۰ هزار تومان است که این موضوع به وزارتخانه و شورای اقتصاد گزارش شده است.
وی با اشاره به خودکفایی استان بوشهر در تولید مرغ اظهار کرد: در این استان به طور متوسط ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام می‌شود که منجر به تولید ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تن مرغ می‌شود. مصرف اما در این استان در بیشترین حالت که مربوط به ایام نوروز به سبب ورود مسافران است، ۲۰۰۰ تن می‌باشد./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group